räcker hösilage?

L

Loppan97

Hejsan.
Har en fråga jag gått och grubblat på länge. Min häst håller på få igång sin kondition igen efter 1 års vila. Jag ger endast hösilage men börjar fundera om det räcker? Hur mycket cirka ska hon ha och räcker det? Hon är 155 i cm i mkh och tunn travare. Tack!

Sv: räcker hösilage?

Det beror ju på vad ensilaget innehåller. Vad visar analysen? Vad väger hästen och vilket arbete ska hon utföra? I vilket hull är hon?

Hon har precis börjat ridas efter 1 års vila. Hon rids 2-3 dagar i veckan. Hon får även gå i skogen 2 dagar i veckan. Jag vet ej exakta siffror vad hösilaget innehåller men jag vet att det är väldigt fint och riktigt bra och innehåller mycket bra protriner osv. Hon är ganska bra i hull dock försöker vi öka på det lite! :)

Låter som att det finns en analys? Ta den och kör i ett foderstatsprogram typ hippocampus :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 411
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 774
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka