räcker hösilage?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Loppan97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 812
L

Loppan97

Hejsan.
Har en fråga jag gått och grubblat på länge. Min häst håller på få igång sin kondition igen efter 1 års vila. Jag ger endast hösilage men börjar fundera om det räcker? Hur mycket cirka ska hon ha och räcker det? Hon är 155 i cm i mkh och tunn travare. Tack!

Sv: räcker hösilage?

Det beror ju på vad ensilaget innehåller. Vad visar analysen? Vad väger hästen och vilket arbete ska hon utföra? I vilket hull är hon?

Hon har precis börjat ridas efter 1 års vila. Hon rids 2-3 dagar i veckan. Hon får även gå i skogen 2 dagar i veckan. Jag vet ej exakta siffror vad hösilaget innehåller men jag vet att det är väldigt fint och riktigt bra och innehåller mycket bra protriner osv. Hon är ganska bra i hull dock försöker vi öka på det lite! :)

Låter som att det finns en analys? Ta den och kör i ett foderstatsprogram typ hippocampus :)

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: Edla
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka