Racesafe säkerhetsväst,storlek?

Fibusen

Trådstartare
Sitter och funderar på att införskaffa mig en säkerhetsväst! Hade en racesafe i yngre tonåren,slängde den runt när jag var 15 kanske,då den var helt söndernött,hade då den i strl child XL,tyckte den var helt ok i storlek då.

Köpte sen en billigare variant av väst,en som som inte hade plattor,utan var "hel" och jag hatade den,och där och då slutade jag använda väst...

nu har jag unghäst,dröjer innan han ska ridas in,men har turen att låna stallägarens häst så även jag kommer igång med ridningen,och kommer då mest rida i skog och mark,och kan då vara bra med extra skydd! Eftersom racesafen är den enda väst jag faktist gillat så blir det en sån igen,har ingen lust att köpa en affärsny då jag inte har en aning om jag faktist kommer använda den! :o Har sett en del på annons som är köpta,men aldrig använda,alla lappar kvar och så,ev att dom är provade men inget mer,men blir då osäker på storleken då jag inte har nån möjlighet att skicka tillbaka!

Antar att det är medium jag ska ha,men tänkte höra lite med er som har en sån väst va ni har för storlekar? Jag är 174 cm lång,väger omkring 77 kg. Har medium och sånt på tröjor och jackor. Det jag är också är orolig för är att den ska bli för lång... den jag hade i undomen tog i bland i bakvalvet på sadeln...

Sv: Racesafe säkerhetsväst,storlek?

Mitt tips är att åka till affären och prova, då vet du exakt vilken storlek du ska ha, sen köper du en av samma storlek begagnat.

Sv: Racesafe säkerhetsväst,storlek?

Racesafe finns i tre olika längder, så det ska inte alls vara några problem. Och du är ju rätt lång tycker jag :p

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
884
Senast: Takire
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Buck
·
Utrustning Jag använder nästan aldrig säkerhetsväst längre (:o) av den enkla anledningen att jag inte riktigt trivs i den.Jag har alltid haft...
Svar
7
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka