Rabicano på halvblod?

Sv: Rabicano på halvblod?

Det som den har är inte skunksvans, skunksvans är enbart på ovansidan i det "korta" håret upptill och går aldrig ner i fulllängds håret som det är på dina bilder utan det måste vara det som kallas silvertail (och ofta blir mindre och mindre med åren).
På en skunksvans är det som du kan se på bilderna jag länkade till vita sträck på tvären på ovansidan av svansfästet.

mitt sto har ochså skunksvans och ål..... hon har ochså Ceylon i sin stam.

En av mina gamla hästar, Beach Boy- Excall, var också mycket stickelhårig på bakdelen. Ska se om jag har någon bild på honom. Han var fux framtill och sticklehårig baktill. Kommer dock inte ihåg hur hans svansrot såg ut

Min kompis 3-åring (Quite Easy - Stanford) är rabicano. Någon annan som sett det på någon Quite Easy-häst? Finns ju en del såna. Eller är det mer troligt något som är nedärvt från mamman (Stanford - Patrice)?

Vet det är en gammal tråd, men har lyckats fått ok bilder som visar hennes stickelhår og svans. Kan detta vara rabicano, eller är et för litet för att kallas annat än stickelhår/hvita hår?

Hon har ju också rätt mycket vitt (tre strumpor, stjärna og på nosen), samt en vit fläkk på underläppen? Kan det i stället vara en typ sabino?

www.hestemarked.no/vip/20914/august06_ninja06.JPG

http://i60.photobucket.com/albums/h35/c_brennholt/hest/0701januar_ninja02.jpg

Vill väldigt gärna veta om detta är ärvligt, och om det är något man måste tänke på om man vil/inte vill att det skall följa till eventuella föl

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –... 2
Svar
25
· Visningar
4 943
Senast: Molekyl
·
Avel Min häst, en varmblodstravare, har så länge jag ägt henne haft ett fält med vita stickelhår från manken och, mer eller mindre, rakt ner...
Svar
5
· Visningar
946
Avel Mitt sto skall tillhöra denna familjen, och jag vill fråga om någon vet något om familjen, eller vet var jag kan hitta information? Har...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Görel
·
Avel Har ett 1-årigt halvblod som föddes fux men började så smått ändra färg mot skimmel vid ett par månaders ålder med gråa hår i svansen...
Svar
10
· Visningar
1 782
Senast: Ploppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka