Rabattkant, dekorkant...

voltis

Trådstartare
Vet att jag har sett en sk trädgårdskant, rabattkant, gräskant.. (heter olika överallt) som man sätter mellan tex blomrabatten och gräset för att avskärma.
Den jag sett är svart och ser ut som ett litet staket typ?
De finns i trä lite här och var, som stavar som sitter tätt ihop, ca 10 cm höga?

Men som sagt dessa var svarta och så var det piggar i nederkant så det bara var att sticka ned dom i jorden.

Googlat och varit på bauhaus och kollat utan resultat. Men NI vet säkert vart det finns ;):bow:

Sv: Rabattkant, dekorkant...

Här är trävarianten

719019-jpg.jpg

Finns inget cheapy i närheten :(
Hittade heller ingen sån jag söker på hemsidan, men de kanske har i butik.

Gå till ett växtvaruhus. Det finns tex i plåt som är väldigt snygg och enkla att sticka ner.

Idag letade vi på blomsterlandet och Jula, utan framgång. Letar vidare ;)

Sett i plåt som är helt raka, som skulle duga men de jag sett har varit lite väl låga.

Jag hittade något som verkar likna den på Cheapy iaf (svart, med piggar, antar det var den du menade) på Wernamo design (googla på namnet, heter rabattkant på hemsidan).
Annars finns ju en mängd i stål, t.ex. Rappnekanten och en mängd andra i samma utförande, med annat namn. De ska nog också gå att bocka till om man är lite händig, men resultatet kan kanske diskuteras.

Fick väldigt många träffar när jag googlade just rabattkant, så det kan ju vara ett tips :)

Wernamo hade fina men inte sån jag söker tyvärr!

Snöar man in på ngt så måste man bara ha det ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar