hastflicka
Trådstartare
Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa fin rabarbar sa har sent pa sommaren forut. men jag har fortfarande vissa "stjalkar" (heter det sa?) som blir ihaliga, en massa sma ihaliga "ror" i stjalken. Det ser nastan ut som om nagon dragit ut langa tradar som lamnat tomrum. Varfor blir det sa? Vad kan jag gora for att min rabarber ska ma sa bra som mojligt?
Harom dagen var jag pa "farmer's Market" och de hade jatte fin rabarbar dar. En kvinna forklarade for mig att "I Europa har de helt ratt. Dar plockar man inte rabarber efter Juni 28". Hon var mycket saker pa att det var sa ... inte ens mina forsok att pasta att snon med knapp nod hade smalt i Norra Europa fick henne att misstanka att det kanske inte var ratt.
Harom dagen var jag pa "farmer's Market" och de hade jatte fin rabarbar dar. En kvinna forklarade for mig att "I Europa har de helt ratt. Dar plockar man inte rabarber efter Juni 28". Hon var mycket saker pa att det var sa ... inte ens mina forsok att pasta att snon med knapp nod hade smalt i Norra Europa fick henne att misstanka att det kanske inte var ratt.