R.I.P Aladdin

Prosit

Trådstartare
Nu har min kamphane Aladdin gjort sin sista resa. Han dog av ålderdom. Han har varit en sån sällskaplig fisk, gärna ätit ur handen.
Han var så fin, blå och svagt rosa. Senaste dagarna har han inte simmat så mycket, mest legat och vilat. Nu idag orkade han inte hålla sig på rätt köl, utan tippade åt sidan när han simmade. Jag fick avliva honom.

Nu simmar han vidare i minnet! :(

:cry: Jag kommer ihåg när min gamla favorit fisk dog :cry:
Han blev mördad av den nyköpta "kompisen". Kalespero hette han. Han blev begraven på en kulle i en höstlövig skog i solna bergshamra...

om man får fråga hur stort var akvariet och hade han några kompisar?

oj, han bodde i ett av mina 6 akvarium....

Han hade 112 liter att simma i och sällskap av en massa andra firrar. Det var absolut inte trångt, men det är så många olika sorter så jag orkar inte ens rabbla upp..... lite tetror, några mollys, två klogrodor, en praktbotia, o två pansarmalar. Alla småfirrar utom praktbotian men han bor egentligen i 250-liters.

I 100 liters akvariumet har jag en kull dalmatindermollys, en elefantnosfisk och en black ghost.

i ett 54-liters har jag 4 honungsgurami

i det andra har jag 3 guldgurami

i ett 25 liters har jag 4 guppys.

Detta är en nödlösning, då mitt 250-liter började läcka. Vi väntar på det nya, kommer förhoppningsvis denna vecka. Då får guppysarna flytta tillbaka till 54 liters och guramisarna ska till det stora. Likaså Black Ghost och elefantnosfisken.

Här kommer en bild på min fina kille!!!!

aladdin1.jpg

*Kramar*
Det är alltid lika sorgligt när djur dör. :(

Men han var verkligen en jättevacker firre.

Tack alla! Han var en väldigt personlig firre. Satte jag ner handen i akvariet med böjda fingrar så simmade han in i handen och lät mig klappa honom med tummen :love: Han åt mygglarver ur handen, och gjorde konster i vattnet, hade dille på bakåtvolter........

Och så var han vacker!! Saknar honom!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka