R.I.P Åke

FengurLaugar

Trådstartare
Skulle gå ut i stallet och ge hästarna mat förut, då låg vår Belgiska jätte Åke död på golvet i höladan....gissa om jag fick en chock. Han var så pigg och glad i morse och det hade han varit när mamma var ute förut mitt på dagen också. Han måste ha fått en hjärnblödning eller hjärtinfarkt eller nåt liknande...han var ju bara 1,5 år ju!!!

Har svårt att acceptera att han är borta...det fanns ingen anledning. Inget tecken på sjukdom inte åldern...men men. Hoppas han får vila frid.

Kommer tänka på dig varje dag älskade Åke <3

R.I.P

67405_1227561505.jpg

Sv: R.I.P Åke

Tack för alla snälla ord:cry::crazy:

Jag tror det gick rätt fort, han såg ut att ha vart "på väg" till sitt sovställe när det hänt nåt.

Ja, det var så mysigt att alltid ha honom med sig när man skotta skit och sånt...det kommer lätt bli en sån buse till, men när vet jag inte..:'( :)

Har varit med om samma sak :( En alldeles för ung hane som bara dör.
Min teori i hans fall var att han tuggat i sig frysta morötter.

tråkigt att han är död!

jättar har mycket kortare livstid än normalstora kaniner, då deras hjärta inte är större än tex en dvärgvädurs!

mina jättar har dött när dom vart runt 1,5-4 år gamla.

Lycklig kanske, men det var ändå inte rätt..:( Han borde ha levt minst 2 år till iallfall. Men han led troligen inte, det gick nog fort <3

Jag har också varit med om detsamma, t.o.m två gånger, den ena var en Fransk Vädur. Väldigt snäll och otroligt tam. Tyvärr så var han sjuk redan när vi fick honom av min kusin. Men vi tog han ändå. Vi hade han ett halvår ungefär, och han tog den 11 januari i år. Han vart 2 år och 11 mån och hette Ludde. Den andra ninen var en dvärgvädur på 11 år. Han dog med ålderns rätt. Tyvärr hade jag han bara en månad, men han var völdigt go och social kanin. Namnet på denna var Jensen.

Nu har jag två "nya" i stallet. Den ena är en Lilla Havanna, 6 år och 9 månader, som tyvärr också hamnar i himlen snart. Avlivning inbokad, hon mår dåligt till och från, så en månad till ungefär, så finns hon i livet. Men jag har haft mcket glädje med henne.

Den andra i stallet är en kaninunge som Jensen är pappa till. Dock så är han mest lik sin mamma i utséendet, i betéende är han som pappa :D Och han är bara 7 månader nu, vi fick denna av honägaren dvs för att Jensen hade dött och han var ju pappa och dvs för att Chichi ska avlivas.

Jag tror att din kanin och mina små hanar har det guld bra där uppe. Han var verkligen fin, din lilla nin <3 R.I.P.

Tråkigt när dom går bort...:( Dom är så sociala o goa, men till våren/sommaren flyttar nog en ny jätte in i stallet hos hästarna :) Jag har verkligen fallit för dessa underbara stora fina djur! <3

Liknande trådar

K
Övr. Katt Våran älskade Tristan gick bort natten till i söndags. Detta är en hemsk historia och jag förstår inte hur vårt liv ska kunna bli helt...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Heulwen
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama