R.I.P älskade häst.

Linnpan

Trådstartare
Hej på er!
Jag fick ta bort min äskade fina första egna häst 20 juli. Han hade flera olika krämpor under slutet av vintern och våren, veterinären var ute med jämna mellanrum och jag gjorde allt som stod i min makt. I juni sa hon: du, jag tycker att du ska tänka på att låta honom gå.....
Och det fick han göra. Sorgen och saknaden är helt obeskrivlig.... Det tog mig en månad att fatta beslutet, och för hans skull fick han somna in.
Nu har det gått ytterligare en månad sen han gick bort och jag känner mig redo att berätta här att han är borta. Min finaste bästa vän. RIP äskade häst och TACK för allt du lärt mig. Jag kommer alltid minnas dig och bära dig i mitt hjärta.

You are a great champion. When you ran, the ground shook, the sky opened and mere mortals parted. Parted the way to victory, where you'll meet me in the winner's circle, where I'll put a blanket of flowers on your back.
 
Hej på er!
Jag fick ta bort min äskade fina första egna häst 20 juli. Han hade flera olika krämpor under slutet av vintern och våren, veterinären var ute med jämna mellanrum och jag gjorde allt som stod i min makt. I juni sa hon: du, jag tycker att du ska tänka på att låta honom gå.....
Och det fick han göra. Sorgen och saknaden är helt obeskrivlig.... Det tog mig en månad att fatta beslutet, och för hans skull fick han somna in.
Nu har det gått ytterligare en månad sen han gick bort och jag känner mig redo att berätta här att han är borta. Min finaste bästa vän. RIP äskade häst och TACK för allt du lärt mig. Jag kommer alltid minnas dig och bära dig i mitt hjärta.

You are a great champion. When you ran, the ground shook, the sky opened and mere mortals parted. Parted the way to victory, where you'll meet me in the winner's circle, where I'll put a blanket of flowers on your back.

Vet att inga ord hjälper dig just nu. Vill bara säga att jag vet precis hur du känner och skicka många varma kramar! Sorgen och saknaden kommer alltid att finnas där, men den förändras och blir lättare att leva med. Med tiden kan man t o m tänka på sin älskade vän utan att gråta och faktiskt med ett leende på läpparna. :heart
 
Vet att inga ord hjälper dig just nu. Vill bara säga att jag vet precis hur du känner och skicka många varma kramar! Sorgen och saknaden kommer alltid att finnas där, men den förändras och blir lättare att leva med. Med tiden kan man t o m tänka på sin älskade vän utan att gråta och faktiskt med ett leende på läpparna. :heart
Tack! ❤️
 
Beklagar. Vi är många här inne som vet vad du går igenom. Jag drömmer fortfarande om min ponny som fick somna in för 11 år sedan. Trots tiden som gått saknar jag honom något enormt. Kramar :heart
 
Sitter just nu i samma sits själv. Ringde för några timmar sen och bokade bil ut för avlivning. :(

Det här är det värsta med ridsporten/att vara djurägare. Att förlora sina vänner :(
 
Hej på er!
Jag fick ta bort min äskade fina första egna häst 20 juli. Han hade flera olika krämpor under slutet av vintern och våren, veterinären var ute med jämna mellanrum och jag gjorde allt som stod i min makt. I juni sa hon: du, jag tycker att du ska tänka på att låta honom gå.....
Och det fick han göra. Sorgen och saknaden är helt obeskrivlig.... Det tog mig en månad att fatta beslutet, och för hans skull fick han somna in.
Nu har det gått ytterligare en månad sen han gick bort och jag känner mig redo att berätta här att han är borta. Min finaste bästa vän. RIP äskade häst och TACK för allt du lärt mig. Jag kommer alltid minnas dig och bära dig i mitt hjärta.

You are a great champion. When you ran, the ground shook, the sky opened and mere mortals parted. Parted the way to victory, where you'll meet me in the winner's circle, where I'll put a blanket of flowers on your back.

Styrkekram! :(
 
Det värsta beslut som finns även när det är det enda rätta. En dag i taget, sorgen kommer att ändra skepnad och bli uthärdlig :heart
 
Beklagar sorgen efter din älskade vän, styrkekramar! :heart

Jag gick igenom det nyligen själv; 1e maj släppte jag taget om min högt älskade gamla nästan 37 åriga vän:love:. Det är den häst jag kommit närmast, vi var så tighta :love: Fast jag saknar honom hela tiden, stundtals gör det så ont, så är det ändå en lättnad att han är borta, all oro fram och tillbaka för honom är över, vilket är skönt för det tär på välmåendet!.

Foderhästen som jag också älskade högt (men inte lika mycket då vi inte var lika tighta) fick somna in akut i januari så 2 älskade gamla gubbar på ett halvår räcker...Även shettisen jag växte upp med, perfekt första häst som togs bort för 14,5 år sedan är givetvis saknad :love:.

Låt sorgen få ta sin tid! och du! Sorgen är kärlekens pris :heart
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad hade ni med för musik? Min sambo gjorde en spellista i sin ipod till mig, jag visste inte riktigt vilka låtar han tog med men mina...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: Sol
·
Hästvård en av mina vänners hästar gick bort i lördags natt. den hade haft lite diarree ,och fick sedan ett kolikanfall,men var för ostabil...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Eye of the storm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp