Quite easy till Robin Z sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Evergreen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 375
Sv: Quite easy till Robin Z sto

Nackdel just nu är att Quite Easy bara är tillgänglig med fryst sperma nu medan han är i Frankrike...
(jag är inte ens säker på att vi har någon i våra trakter som seminerar med fryst ?? )

Jaså? det hade jag ingen aning om.
Kanske ska tillägga att det inte är mitt sto, vi lånar henne och ägaren ville gärna ha Quite easy till henne.

Cardento hade hon också tänkt på, men jag tror han kan bli lite för "tung" för henne & han är väl inte precis känd för att nedärva bra gångarter?

Du vet att Cardento inte heller finns kvar i Sverige? Det blir importsemin på honom.

Mycket ska man få veta... ;) helt ärligt har jag ingen som helst koll på halvblodshingstar eftersom jag är mest aktiv inom ridponny-avdelningen. tack för infon!

Ingen annan som har förslag på hingstar som vore passande till stoet?

Jo visst finns det stationer här som hanterar FAI...absolut!!
Jag vet åtminstone en station i närheten där man haft mycket goda resultat på såväl TAI som FAI under de senaste åren.
Eftersom vi inte alls ska diskutera enskilda stationer här, så har jag plockat bort Pisans inlägg ovan. Här är citat av det som skrevs, med själva stationen raderad...

Jag tror att det är en bra kombination! (Om det nu går att lösa rent praktiskt).Mina fd grannar har i lla fall ett sto e just QE-Robin Z. Hon hoppade 9-10 på treårs och blev bästa hoppehäst!

Kan man skriva så här då?:
Kolla med de stationer som sysslar med travare. Då får du fler stationer att välja på, än om du bara söker dig till halvblodsfolket.
(Jag vet ej vad Pisan skrev.)

Quite Easy kan lämna lite kortlinjerade/burkiga hästar (se på Qalle, exempelvis), kanske att han inte är riktigt rätt i typen för stoet. Jag skulle nog lägga en hingst som förädlar/ger mer högställt på det stoet, gärna som dessutom lämnar mycket bra halsansättning.

Vad finns bakom Robin Z i stoet? Vad är hennes styrkor och svagheter i ridningen?

OK...men det fanns inte någon station angiven i mitt inlägg utan en angivelse av orten den ligger i närheten av...

Jag hade faktiskt medvetet valt den formuleringen eftersom orten som angavs inte alls har samband med namnet eller ens adressen till stationen..

Jag vet faktiskt inte vad som finns där... ska kolla upp det.

Vad tror ni om Corlensky G? blir han för kort i kroppen till detta stoet?

*puttar lite*

Med tanka på hur Corlensky visade sig på bruksprovet så skulle jag vänta med att betcka med honom, speciellt på ett RobinZsto, det finns riska att det kan bli lite väl mycket uppr i knoppen käns det som, jag skulle därför presonligen inte välja CG nu utan vill först se hur hans avkommor artar sig.

Liknande trådar

Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill... 2
Svar
39
· Visningar
4 421
Senast: Bison
·
Avel Litet, lite lågställt sto, mycket Quite Easy-humör. Fantastiskt avstamp o god ryggverkan. VÄLDIGT rädd om sig. Fantastiskt möderne...
Svar
19
· Visningar
3 567
Senast: LucyShow
·
Avel Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: Linn_H
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir... 2
Svar
31
· Visningar
5 632
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka