Pyreneisk Mastiff?

S

Skuggabaldur

Var inne på hundmässan i Göteborg idag och gick runt och kollade på alla fina hundar. På ett ställe hade de en Pyreneisk Mastiff - en jättevacker hund! Hade föreställt mig något helt annorlunda, nåt i stil med engelsk mastiff eller nåt. Den här var verkligen jättefin och STOR - är förtjust i stora hundar:D.

Hur som helst så hade rasklubben skrivit att det är en perfekt familjehund och lugn och otroligt snäll m.m. m.m.
Det jag har läst/hört tidigare är att det är en mer "krävande" ras eller vad man säger.
Det jag vill få fram är att jag aldrig har hört dem marknadsförda på det sättet som på mässan. Undrar hur dessa hundar är? Är bara nyfiken - ska inte skaffa hund än på några år och då blir det förhoppningsvis en varghund.
Men den här (mastiffen) var väldigt fin utseendemässigt så det hade varit skoj att veta mer om dem:)!

Sv: Pyreneisk Mastiff?

Ingen som vet något litet ens om denna rasen?

Visst är de maffiga :) De brukar gå nära leonbergers på utställningar så jag har "värmt upp" med dem utanför å kollat en del på dem.. Jag föredrar ju lejon men jag är å andra sidan partisk :angel:

Det lilla jag sett av dem så tycker jag de verkar rätt coola av sig. Gillar ju åxå stora hundar, särskilt mixade med en vavva brevid, man får så härliga reaktioner från folk :D

Ja, den jag såg var jättefin! Hade verkligen en helt annan bild av hur de skulle se ut innan, så det blev en smärre chock:p.

jag vet inte mycket om Pyreneisk Mastiff men har en bullmastiff bredvid mej i sängen just nu :love: hon är iaf en underbar och lungn familjehund ^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka