Skulle börja med 500 bitar faktiskt, 350 går nog lite väl fort. Pusselbutiken, pusselfantasten, boardgames är ställen jag brukar beställa ifrån.
Ravensburger och Schmidt brukar ha fina pussel med klara färger, vilket kan vara lättare än något "burrigt" motiv.
Ja Ravensburger är ju bland de bästa även med att bitarna är stadiga och med ordentlig passform, jag blir tokig när det är bitar som "passar" i färg och form men är sådär yttepyttepyttelite fel så man märker det först när man försöker lägga dit någon annan intill som ska vara där men som inte hakar i den fel-lagda biten på rätt sätt.
Jag har lagt något stort Trefl-pussel som jag tyckte var sådär i kvalitet, det jag håller på med nu är ett Jumbo som jag inte prövat förut. Helt ok men man får vara vaksam här också, slår det på en tiondels millimeter i hörnen så ska de vara någon annanstans har jag märkt. Det är förstår mest ett problem när det finns många enfärgade bitar, annars brukar det inte finnas lika många som skulle kunna vara rätt på en och samma lediga plats.