Pumi + lydnad

C

cindypindy

Hej! Är det någon här som har en Pumi?
Jag har en sedan drygt 2 år. Det är min sambos 7åriga hane.

Sambon tränar hunden i avanc. lydnad och vår pumi är en mkt trevlig kille.:)

Husse är nr 1 och jag är nr 2. Så med mig är han lydig, men inte så perfekt som med husse. Så klart.

Funderar på att ta en grund lyd. kurs med hunden för att jag aldrig gått någon kurs.
Jag är hundvan och har haft hund. Men kan inte lika mkt om lydnad/dressyr. Mer än grund. + det lilla sambon lärt mig.

Men ni vet när ens sambo ska lära en något slutar det sällan i annat än tjaffs:p

Ska jag börja med kurs grund. eller finns det andra alternativ?

Bild:
http://vovve.net/i/Galleri/7/7206-t.jpg
http://vovve.net/i/Galleri/7/7207-t.jpg

Mvh
Cindy

Sv: Pumi + lydnad

Har ingen pumi själv men på "vår" klubb är det några stycken som deltar. Verkar vara helmysiga hundar och ruskigt söta. :love: ANmäler er till en kurs och nån brukshundklubb. Vår klubb i Kista kan jag rekommendera varmt. Trevliga instruktörer och trevligt folk, både rasrena och blandisar är välkomna på kurserna. :idea:

Låter jättekul. :banana:
Kista är dock lite långt.
Vi bodde förut i Nacka. (Han har varit med i Värmdös.)
Nu bor vi på söder.

Har kollat lite på kurser. Är det grund lydnad vi ska börja med? Eller är det för basic?
Finns det andra bra klubbar lite närmare?

Jag har ingen aning om hur de andra klubbarna är då vi alltid hållit till på "vår" klubb. Kolla på Svenska Brukshundsklubbens hemsida, finns länkat de olika klubbarna om du går in på SKK, så hittar du lite olika klubbar. Grundlydnad kan väl vara en bra början som repetition om inte annat? Ring och snacka med någon kursansvarig på klubben du är intresserad av. Annars så går T-banan till Kista och det är inte så långt att gå. ;)

Liknande trådar

Hundhälsa ja som rubriken lyder. Här behövs alla tips på olika motivations sett som ni kan komma på. Älgjakten har lidit mot sitt slut och vi har...
Svar
10
· Visningar
2 556
Senast: Is
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka