Pullarnosgrimma

K

Kiira

Ok, detta är ju pinsamt :o Men jag fick med en pullarnosgrimma till foderhästen och kan inte komma på hur den ska vara spänd för att passa!

Den är helt ny, ägaren hade en extra som jag fick med foderhästen, så jag är inte helt hundra på att den passar. Går man efter etiketten så är det rätt storlek.

Jag vet hur den ska sitta rent generellt, men kan inte få det att gå ihop. Hur långt ner ska den sitta, och hur hårt? Och ringarna, som sitter på sidorna, vart ska de sitta?

Hästen såg minst sagt fundersam ut när jag försökte få ordning på den :crazy:

kan tillägga att jag aldrig har ridit en häst som har en så jag vet inte hur det ska se ut när det sitter rätt... Men det såg inte bra ut när jag provade i alla fall.

tacksam för svar

/kiira

Sv: Pullarnosgrimma

Titta på en bilden och se hur den sitter. Sen får du fundera på vilka remmar som ska spännas olika hårt för att få den att passa.

D102S(1).jpg

Måste du ha en pullarnosgrimma? Är du säker på att din häst behöver det?

_otursbarn_ skrev:

Jag tycker rent allmänt att man bör kunna motivera varför man använder en viss typ av utrustning och vet man inte ens hur nosgrimman skall sitta så känns det som om man kanske inte har riktig koll på varför man skall ha den. ("Varför inte" är inte enligt min mening en bra motivering.) Det är inte säkert att det är så i det här fallet, men jag tycker ändå att det vore intressant att höra varför trådskaparen vill ha en pullarnosgrimma på sin foderhäst.

det jag menade var att du frågade varflr när hon i själva verket ville veta hur den skulle sitta.
Hon kanske vill prova hur hästen trivs med det.
Sen är det ju en bra erfarenhet att veta hur dmo olika nosgrimmorna ska sitta.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Tora
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
726
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka