Jag har lite av ett bekymmer här. Jag går hos en psykolog och har gjort det i ett års tid varje vecka. Hon bor i den här staden. För en månad sedan mötte jag plötsligt henne och vad jag förmodar är en vän som var ute och promenerade. Det gick så fort att jag inte hann reagera direkt, utan tittade bara ner i marken och vi passerade varandra. Jag såg att hon såg mig, men hon tittade bort och konverterade med sin vän
När vi sågs 3 dagar senare på terapin så nämnde hon inget och jag nämnde inget.
Idag såg jag henne på håll på gymmet jag tränar på. Men åh.. varför just samma gym? Jag tycker det hela är lite olustigt, den här personen vet allting om mig osv och jag vill inte att hon ska påverka mitt gymmande, men jag kommer bara tänka på att stöta ihop med henne på gymmet. det kommer ju ske till slut.
Det känns så märkligt att vi pratar om djupa saker i terapin och på gymmet ska vi inte låtsas om varandra ? Eller borde man heja? Sen i terapin ska vi låtsas som ingenting??Vad är den sociala koden här?
När vi sågs 3 dagar senare på terapin så nämnde hon inget och jag nämnde inget.
Idag såg jag henne på håll på gymmet jag tränar på. Men åh.. varför just samma gym? Jag tycker det hela är lite olustigt, den här personen vet allting om mig osv och jag vill inte att hon ska påverka mitt gymmande, men jag kommer bara tänka på att stöta ihop med henne på gymmet. det kommer ju ske till slut.
Det känns så märkligt att vi pratar om djupa saker i terapin och på gymmet ska vi inte låtsas om varandra ? Eller borde man heja? Sen i terapin ska vi låtsas som ingenting??Vad är den sociala koden här?