PS3-spel med multiplayer mode

Septicemia

Trådstartare
Vilka roliga spel finns det?
Jag och pojkvännen gillar att spela ihop, gärna tillsammans och inte mot varandra eftersom vi till slut börjar slå på varandra med handkontrollerna då. :D

Storfavoriterna är/har varit Army of Two och Army of Two 40:th Day samt Fairytale fights.

Behöver lite uppslag eftersom de flesta spel främst är till för en person alternativt multiplayer-läge online och det är ju inte vad vi är ute efter.

Hjälp! Jag behöver döda lite folk innan abstinensen helt tar över mig. :angel:
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Jag känner igen det där, när min sambo och jag spelar ihop är det roligare att spela i samma lag eller vad man ska kalla det. :laugh:

Nu har jag inga tips på PS3-spel, har tyvärr inte den konsollen, vi spelar mest dataspel ihop, mycket strategi eller så spelar vi rpg´s och turas om att sitta vid datorn eller tv-spelet.

Men jag planerar på att skaffa en PS3:a i framtiden, vill bland annat kunna spela Final Fantasy XIII!!! :bump:
Så jag vill också veta vad det finns för underhållande PS3spel att spela tillsammans.

Kram, Maya
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Ah, Army of two! Brukar jag och sambon också lira.

Vet att man spelar med varandra i Little Big Planet och The Simpsons Game.
Annars brukar jag och sambon köra mycket NHL, fast det slutar med att vi nästan klubbar ned varandra med handkontrollerna. :angel:
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Jag är mer inne på fps/tps och vad gäller sport så är det nog bilspel som GTA eller Motorstorm som gäller. Unreal Tournament älskar jag, men pv'n vägrar spela det med mig för han tycker att jag blir helt galen då. :rofl:

Men vad är The Simpsons Game? Kan ju googla, men ändå :p
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Ja du, man ska vara olika karaktärer ur Simpsons - familjen, springa runt på olika banor och hjälpas åt.

Om inte jag minns fel så ska man hjälpas åt på Resident Evil 5. Har bara spelat det ensam, än så länge.

Letar du efter ett spel där man kan spela själv måste jag verkligen rekommendera Batman Arkham Asylum :love:
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Resident evil har jag och sambon spelat ihop, gillade det skarpt!


Apropå Final fantasy så ska det landa i min brevlåda idag :idea::love::bump:
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Resident Evil it is. Har inte spelat det på evigheter, säkert inte sedan det första eller andra spelet släpptes. :p
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Vad handlar Final Fantasy - spelen om? :o
De verkar ju vara oerhört populära.
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Resident Evil 5

Borderlands

Call of Duty - World at War singleplayerkampanj går att spela tillsammans.Går att spela Nazi Zombies också. Dock är det roligast online med 3 andra.

Call of Duty - Modern Warfare 2 Special Ops är kul att spela tillsammans

Resistance - Fall of man

Guitar Hero - förutsätter att det finns två gitarrer.

Virtua Tennis 3- men då spelar man ju mot varandra. Likadant med de bilspel man kan spela split screen på.

Borderlands tycker jag ni ska kika på, ett udda spel, mycket möjligheter och som inte tar slut så fort.

Little Big Planet kan man ju tramsa runt på om man är två.
 
Senast ändrad:
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Tack! :bow: RE5 borde komma imorgon så helgen är räddad :D

Guitar hero har vi redan och det är jätteroligt, men inget man får döda i...

Borderlands ska jag definitivt kolla upp, det var något helt nytt. COD har jag spealt en del innan, men jag tror bara att jag testat world at war.

Sportspel är inte riktigt min grej, utöver bilspel (och SSX3) då och spela mot varandra är förenat med livsfara, eller åtminstone garanterade blåmärken, annars är ju det såna där typiska spel anpassade för flera spelare.
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Om det är dödandet du är ute efter, så borde ju Borderlands vara ett bra val. Det är inte som andra spel, de använder samma teknik för grafiken som man gjort Prince of Persia, alltså cel-shading. Spelet ser tecknat ut.

Man kan spela 2 på co-op, och 4 tillsammans online.
En liten snutt gameplay:
http://www.gametrailers.com/video/co-op-shootout-borderlands/57753

Annars vad gäller dödande är ju Modern Warfare 2 givet, det är ju krig!
Jag spelar nästan bara krigsspel.

http://www.gametrailers.com/video/gt-pop-block-modern-warfare/53553
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Just nu är det främst spel som man får döda i som är intressant, ja. :angel:
Kollade upp Borderlands och det verkade riktigt roligt, det verkar väldigt stort (jättebra, ju större desto bättre!) MW2 ska jag absolut kolla upp. :)
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Just nu är det främst spel som man får döda i som är intressant, ja. :angel:
Kollade upp Borderlands och det verkade riktigt roligt, det verkar väldigt stort (jättebra, ju större desto bättre!) MW2 ska jag absolut kolla upp. :)

Döda är roligt ;)

I Modern Warfare 2 är ju tjejer väldigt ovanligt, då det är mer ett verkligt krig, men jag älskar det.

Om man får 25 kills i rad, kan man kalla in en Tactical Nuke, som dödar alla och ger vinst åt ens eget lag även om man ligger under.

En dag när jag fick en sådan hörde jag massa mummel i lobbyn, sura miner. Då sa jag "hey, you got killed by a girl!"..Hela lobbyn vart tom :devil:
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Kolla vad för spel man kan köpa online från PSX-home eller vad det heter, de brukar ju ha retro spel där o så
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Kolla vad för spel man kan köpa online från PSX-home eller vad det heter, de brukar ju ha retro spel där o så

Menar du Playstation Store? Finns många spel som man kan spela tillsammans, men få med inslag av dödande.

Annars finns det ju en rad mer gulliga spel att fördriva tid med, tex Pixeljunk Monsters & Eden, Puzzle Fighter osv.
 
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Precis som Shenzi skrev så finns där inte så mycket av intresse.
Dessutom vill jag gärna ha själva spelet med dess fodral, inte enbart nedladdat på PS3:an. Vi har flera konsoler i familjen, även kompisar, och det är alltid kul att kunna ta med sig spelen till varandra.

Hursom så sitter vi och spelar Resident Evil 5 just nu. Jag blev paff över att man inte kan röra sig och skjuta/använda kniv samtidigt, det känns som rörelsemönstrena nästan är utvecklade som de från PSOne. Men kul har vi. :D
 
Senast ändrad:
Sv: PS3-spel med multiplayer mode

Final Fantasy är en serie japanska rpg's, det första kom ut till nes, så serien har några år på nacken. :D

Spelen följer ingen speciell karaktär och utspelas på olika ställen, även om flera gemensamma element finns i spelen.

Jag gillar spelen väldigt mycket, de är vackra, utmanande, spännande spel med intressanta karaktärer och historier som griper tag i en och som du inte kommer igenom på en snörkvart.

Sök efter trailers och filmersnuttar från spelet på youtube, så får du en uppfattning om det är något för dig.

Jag hoppas verkligen att du gillar spelen, då har du många underbara speltimmar framför dig!

Kram, Maya
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp