Philosophia
Trådstartare
Jag tycker mig konstatera att det finns människor som alltid lyckas se prydliga ut. Deras kläder skrynklar och påsar sig aldrig. De smutsar inte ned sig. Skorna är helt fria från lera. De ser alltid välborstade ut helt enkelt. Observera att jag inte talar om människor som ser prydliga ut när de har piffat upp sig på morgonen. Nej, jag pratar om människor som tycks ha någon slags inbyggd eller medfödd prydlighet som gör att de däven efter en hel dag på jobbet eller efter en tre timmar lång flygning lyckas se oklanderliga ut. Jag finner det oerhört fascinerande.
Jag kan försöka att göra mitt bästa att se prydlig ut, men utan att lyckas. Efter bara någon timme utanför hemmet så har jag oftast lyckas skvätta upp lera på baksidan av byxbenen, fått håret rufsigt och kläderna skrynklade. Är jag sminkad så har sminket på något lustigt sätt lyckats försvinna.
Jag skulle också vilja se lite prydlig ut ibland. Är du prydlig? Hur gör du i så fall för att bibehålla den där okonstlade prydligheten?
Jag kan försöka att göra mitt bästa att se prydlig ut, men utan att lyckas. Efter bara någon timme utanför hemmet så har jag oftast lyckas skvätta upp lera på baksidan av byxbenen, fått håret rufsigt och kläderna skrynklade. Är jag sminkad så har sminket på något lustigt sätt lyckats försvinna.
Jag skulle också vilja se lite prydlig ut ibland. Är du prydlig? Hur gör du i så fall för att bibehålla den där okonstlade prydligheten?