Provrida Torsion i Skaraborg??

BandyBoy

Trådstartare
Hej alla forumvänner :)

Har en mycket enkel fråga - finns det någon vänlig själ här på forumet, boendes i Skaraborg (fördel kring Skövde-området) som har lust att låta mig och min häst (ev min sambo+häst också) komma och prova din/er torsion bomlösa sadel?
Kan nog även tänka mig att åka lite utanför Skaraborgs län också, om möjligheten kan ges lite längre bort...

Jag har nu en Wintec allround som jag är mycket nöjd med och som hästen trivs jättebra med, men jag är så nyfiken på bomlöst (har fått prova två variatner av Barefoot - TACK Roxanne och Anna!), men är mest intresserad av Torsions modell Trekking.
Dock är det mycket pengar (även om man kan välja att se det som en investering!) och jag skulle därför mycket gärna vilja få möjligheten att prova rida i en sådan.

Jag ber inte om att låna hem någon sadel, jag kommer till dig/er med min häst, och jag ber inte heller om flera timmars provning utan bara möjlighet att få prova sadeln på egen häst och i alla gångarter.

Hoppas på svar ang detta, eller tips på hur man annars kan prova en Torsion. Frågade på Skövdes ridsportaffär idag, men de tar bara hem Knights bomlösa (och då inte för provridning....)

Hjälp!
vänliga hälsningar
Sofia, utanför Skövde

Sv: Provrida Torsion i Skaraborg??

Nåja.
Så var den saken ur världen :-)
Av en ren händelse hittade jag en annons på blocket - på just en Torsion Trekking och i Skaraborg! Kan man ha mer tur?
Nu hänger den i min sadelkammare, och en ridtur i den har vi också hunnit med, min Bandy Boy och jag! :-) Tror han gillade den han också, för han tryckte på som aldrig förr i galoppen!
*glad!!!*

...glömde skriva att den var 2 år gammal och i kanonskick! Dessutom sparade jag sköna tusenlappar på att köpa begagnat... *ler och dansar av glädje*

Liknande trådar

B
  • Låst
Utrustning Har tänkt ge bomlös sadel en ny chans. Hade hem en på prov från Horze, men var alldeles för stor och otymplig för min häst. Samt jag...
Svar
2
· Visningar
1 307
M
Dressyr Jag har en islandsvalack som jag desperat letar sadel åt. Han rids med bomlöst, men det fungerar inte längre. Han är ev ngt svankig och...
Svar
14
· Visningar
1 810
M
Utrustning Har läst massor med trådar där jag hittat människor med ungefär samma problem som jag. Dvs en häst med cylinderformad kropp och kort...
Svar
4
· Visningar
3 609
Senast: HrafnKatla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur