Hej!Är en 21 årig tjej som haft uppehåll 1 år är en rutinerad ryttare ..
Nu är de så behöver lite råd var och provred en välriden fin travare .
Annonsen stod han kunde ridas av alla ...
Han va riktigt fin i hanteringen lugn och "cool" stod bara titta vad man gjorde .
Provridningen gick helt okej ,han var pigg och framåt gick i fin form både skritt/trav .
Men dessvärre bocka han rejält !jag åkte självklart av men satte mig upp direkt och hans "rumpa" guppa till och från .Blev absolut inte rädd .
Detta är något han inte gjort så ofta och han är ej igångsatt ...
Hans sadel låg bra och han inte "några problem med ryggen " fanns papper på de också .
Jag själv letar en hobbyhäst som är hyfsad trygg och framåt att rida .
Sen slumpen blev att jag åkte och provred han just...
Hon ringde mig idag och vill gärna sälja han till mig ,med 3 månader prov och känner hon tryckte på rejält .Hon tyckte jag var kanon och väldigt nöjd med mig som ev blivande ägare .
Men sa jag ville fundera tills senare sen fick sms på kvällen då att vill veta lite hur du tänker osv .
Hur hade ni tänkt ?jag trivdes väldigt bra med ägaren och hästen för övrigt .
Men risken finns han forsätter bocka och han bockade verkligen inte "lite".
Han hade även bockat av henne dagen efter så hade ni tänkt kring de just ?
För jag vill verkligen ha en livskamrat och få allt funka :/ tacksam för svar !
Nu är de så behöver lite råd var och provred en välriden fin travare .
Annonsen stod han kunde ridas av alla ...
Han va riktigt fin i hanteringen lugn och "cool" stod bara titta vad man gjorde .
Provridningen gick helt okej ,han var pigg och framåt gick i fin form både skritt/trav .
Men dessvärre bocka han rejält !jag åkte självklart av men satte mig upp direkt och hans "rumpa" guppa till och från .Blev absolut inte rädd .
Detta är något han inte gjort så ofta och han är ej igångsatt ...
Hans sadel låg bra och han inte "några problem med ryggen " fanns papper på de också .
Jag själv letar en hobbyhäst som är hyfsad trygg och framåt att rida .
Sen slumpen blev att jag åkte och provred han just...
Hon ringde mig idag och vill gärna sälja han till mig ,med 3 månader prov och känner hon tryckte på rejält .Hon tyckte jag var kanon och väldigt nöjd med mig som ev blivande ägare .
Men sa jag ville fundera tills senare sen fick sms på kvällen då att vill veta lite hur du tänker osv .
Hur hade ni tänkt ?jag trivdes väldigt bra med ägaren och hästen för övrigt .
Men risken finns han forsätter bocka och han bockade verkligen inte "lite".
Han hade även bockat av henne dagen efter så hade ni tänkt kring de just ?
För jag vill verkligen ha en livskamrat och få allt funka :/ tacksam för svar !