Proteinvärdet på jäst???

K

Kicki_J

På jästpåsen står det 39 % protein, vad menas med det då? Någon duktig människa här som kan informera mig om det? Själv vill jag ha det till 39 g / kg men killen där jag köpte jästen ville ha det till 390 g / kg ???????? Och läser jag sedan i min "Rätt foderstat bättre häst" så står det 375 g / kg. :confused: :confused: :confused:



mvh Kicki
 
Sv: Proteinvärdet på jäst???

Tack för det! Jag ger ju jäst nu för att jag är ute efter B-vitamin, men jag behöver ju även mera protein, har som de flesta andra dåligt proteinvärde i höet i år. Kan jag fortsätta ge jäst eller ska jag byta till soja när pälssättningen är klar?? Har "bara" ponnyer och en av dem är ett ettårigt sto.
mvh Kicki
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 104
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 951
Senast: Mia_R
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 580
Senast: Karamello30
·
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp