Cherarriduracell
Trådstartare
Complett "lucernpellets" innehåller 160g smrp/kg foder men läser mig till på olika ställen att det inte är lucern utan rödklöver och ängssvingel (osäker källa) Om det är så, är det på något sätt negativt för hästen? Jag ser ju bara 50g mer smrp/kg foder jämfört med vanligt lucern och tänker att det är bra pga näringstätare. finns baksidor av detta? Hälsorisker, aminosyresammansättning osv?
Skulle vilja få i hästarna ännu mer protein men de blir lite trötta på att slafsa lucerngröt när det blir för stora mängder. Det känns som att jag googlat mig blå men hittar inte att ngn annan än vilomix har det i sitt sortiment? Finns någon annan här som köpt från någon annan tillverkare? Har långt till näst närmaste åf och genom den närmaste verkar det inte gå att beställa pp...
Andra bra ideer på hur jag kan fodra upp proteinet hästvänligt och ekonomiskt?
Skulle vilja få i hästarna ännu mer protein men de blir lite trötta på att slafsa lucerngröt när det blir för stora mängder. Det känns som att jag googlat mig blå men hittar inte att ngn annan än vilomix har det i sitt sortiment? Finns någon annan här som köpt från någon annan tillverkare? Har långt till näst närmaste åf och genom den närmaste verkar det inte gå att beställa pp...
Andra bra ideer på hur jag kan fodra upp proteinet hästvänligt och ekonomiskt?