proteinrikt hö

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett hö med mycket högt proteinvärde (smältbart råprotein 55.5). Nu undrar jag om det är farligt att ge för mycket av ett sådant hö? Jag har ett halvblodssto som är mycket lättfött, men jag vill att hon ska ha hö att sysselsätta sig med. Hon står i och för sig på halm, så hon har lite att göra, men jag vill ändå inte ge för lite hö. Tips någon?

Det gör ju inget när överskottet av protein kommer ifrån grovfodret till skillnad från kraftfodret så var glad för ditt fina hö :)

(Finns massor av tidigare trådar om just detta, om du använder sök-funktionen).

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
633
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka