Proteinrik Musli?

95johsv

Trådstartare
Finns det? Om man tex har en häst som behöver mer protein, men inte kan äta palleterat foder, och ratar Lusern Hackad Strå. Hur gör man då? :confused:

Har inte problemet nu men blev fundersam då jag inte sett nått liknande... Någon som vet?
 
Senast ändrad:
Sv: Proteinrik Musli?

Soja är ett alternativ, Sen finns det ju många andra fodertillverkare än krafft som har proteinrika muslifoder. Här är några: Dynavena,Baileys, m,m. :smirk:
 
Sv: Proteinrik Musli?

Soja? Eventuellt i kombination med något müslifoder om det behövs.
 
Sv: Proteinrik Musli?

Så soja är det som gäller...

Ska kolla Dynavena och Baileys. Det känns ju bra att veta vad man har för alternativ... :)

Fler förslag någon??
 
Sv: Proteinrik Musli?

Varför inte ta den billigaste sojan? Finns på Granngården. Används även till andra djurslag. Men var VÄLDIGT försiktig med soja, det är inget att leka med.
 
Sv: Proteinrik Musli?

Ahhh :idea: är Dynavena och Baileys soja??? Har inte hunnit kolla upp det ännu...

Trodde att det var proteinrikt muslifoder.... :o

Har sett den sojan och funderat på att det skulle kunna vara ett alternativ. Men man har ju hört så mycket negativt om soja att det var därför jag undrade om just muslifoder som var proteinrikt.
 
Sv: Proteinrik Musli?

Dynavena och Baileys är inte soja! Men jag vet att Baileys inehåller microniserad soya bl,annat. Dom har också ganska hög halt protein i flera av sina myslisorter. :)
 
Sv: Proteinrik Musli?

OK det är musli men med soya i... Ska ta och leta rätt på dem på nätet och se.

Tack!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 142
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 524
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp