Proteinkvalite i linfrö

Hannely

Trådstartare
Har klurat och funderat en massa. I bla Plancks bok står det om proteinkvalite, att linfrö inte har en bra sammansättning av aminosyror för att kunna räknas som ett bra proteintillskott till växande/digivande hästar. Nån som vet var detta kommer ifrån, finns det några artiklar i ämnet?
 
Sv: Proteinkvalite i linfrö

I vissa foder finns det lite mindre av någon aminosyra, och om det är en essentiell aminosyra betyder det att proteinet inte är fullvärdigt, dvs det skulle inte vara lämpligt att äta enbart detta under långa perioder. Skulle kunna tänka mig att det innehåller för lite Lysin. Om du söker på Aminosyror, Lysin, Protein o.s.v...så får du upp massvis information...alltså sök på tex Goggles eller annan sökmotor..Finns massvis med info om protein och dess uppbyggnad...ingen skillnad om du läser en sajt om människa som för häst...uppbyggnaden är densamma ändå.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 190
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: super
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp