B
briana
Har precis köpt en häst från holland som var oerhört torr o fin i sina leder första veckan jag hade han. Blev ju ett rejält foderbyte såklart. Står på ca 8 kg hösilage...Det är vad han äter max. 2,5 kg krafft grund. Han fick 3 kg i holland men vilket foder vet jag ej...Han har börjat få gallor och varit lite svullen i båda fram. Svullnaden försvinner direkt han kommer ut men gallorna är ju kvar...Han är absolut inte halt men kanske han var något varm i svullnaden. Idag såg jag 2 smååå knutor, en vid sidan av manken och en lite längre bak.. Fanns inte igår !!Kan det vara att han är känslig mot proteinet ?? Får för mkt protein ?Har ingen analys på hösilaget men ägaren till stallet säger att det är kraftigt...Gud va jag känner mig dum nu Ska köpa eget hö till hösten med rejäl analys och uträknad foderstat...
Kan någon hjälpa mig ? Kan det bli dom här symtomen med svullna ben, gallor och knutor ?? Ska jag sänka kraftfodret ??
Tacksam för svar !!
Kan någon hjälpa mig ? Kan det bli dom här symtomen med svullna ben, gallor och knutor ?? Ska jag sänka kraftfodret ??
Tacksam för svar !!