Proteinförgiftning

Sv: Proteinförgiftning

Beror väl lite på varifrån proteinet kommer som jag har förstått det. Om det kommer från grovfoder eller kraftfoder. Med andra ord var i matsmältningssystemet det bryts ner.

Sv: Proteinförgiftning

Beror väl lite på varifrån proteinet kommer som jag har förstått det. Om det kommer från grovfoder eller kraftfoder. Med andra ord var i matsmältningssystemet det bryts ner.

Tänkte inte så långt. Om det kommer från kraftfoder har jag förstått det som att det kan bli bla det som korven länkar till. Jag tänkte mest på proteinöverskott från grovfoder - stillestånd i hjärnverksamheten. Jag har tänkt en del på detta med proteiner eftersom jag har gett en del lusern och tidvis ej haft analys på grovfodret i vinter. Så jag var helt inne i de tankebanorna. Men på ngt sätt tar man kanske för givet att alla är försiktiga med koncentrerade foder.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
7
· Visningar
617
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
138
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur