Propositioner Sundbyholm

Monsieur de Mai

Trådstartare
Någon mer än jag som tycker att Sundbyholm är OTROLIGT enkelspåriga med sina propositioner? Jag tycker att de har i stort sett samma propositioner vecka efter vecka efter vecka efter vecka... SUCK!

Sv: Propositioner Sundbyholm

Jag hittar då och då lopp som passar ypperligt på Sundbyholm, om kusarna däremot har poäng nog att komma med är en annan historia (vid de få tillfällen de är igång) :angel:

Jag hittar då och då lopp som passar ypperligt på Sundbyholm, om kusarna däremot har poäng nog att komma med är en annan historia (vid de få tillfällen de är igång) :angel:

Jo, men problemet är att de har ju samma propositioner varje vecka. Till min häst har de inte haft en proposition i stort sett sedan före sommaren, och då har det inte hänt särskilt mycket på startprissumman. Tycker bara att de kunde variera sig lite.

Jag är i precis samma läge förutom att pålle-kusen har typ 35 poäng eller nåt.

Då har min bana kommit på "vi kör en p22-period" nder en månad och så V75 då. Vad gör man? Antingen låser man propparna vid 33 eller 35 eller 45 och 50. Min pålla har ju inte mer än 37 på sig och är totalkörd.

En fin p21 finns på Färjestad i november, MEN då sitter jag på ett flygplan på väg från Valencia. :crazy:

I bland ÄR det bara så att ha travhäst, de bra loppen ligger på fel ställe eller fel datum.

Skämt åsido - jag håller med. Finns flera banor som borde förbättra sig när det gäller proppar... (ingen nämnd, ingen glömd)

Detta problem kommer att lösa sig inom ett år. Då ska STC lansera dataprogrammet "Propeller". Nu har de kommit på att man ska skriva propparna efter hästmaterialet. :banana:

Inte konstigt att det klagas på propparna eftersom de tidigare skrivit ut efter de hästar som INTE finns! :eek:

Allvarligt, jag har i min enfald trott att man utgått från hästmaterialet i regionen när man skrivit propparna. En självklarhet om du frågar mig, men det finns alltså en förklaring om varför det ser ut som det gör i vissa regioner. Hoppas "propeller'n" också ser till att sprida loppen över tid, så att inte samma klass har två lopp på en hel månad och då dessa med fem dagars mellanrum... Hoppas också att "propeller'n" klarar av att variera distanserna. Det har hänt att samma klass enbart blivit erbjuden långlopp, vissa månader! Hoppas också att "propeller'n" ser till att det inte bara körs lärlingslopp i en och samma klass hela tiden.

Vi får hoppas att "propeller'n" får snurr på propparna! :rofl:

Det tror jag med, men jag skulle i alla fall hellre vilja byta mot Tosca;)

Jag tar hellre fram hästar till start på egen hand än köper färdiga. Mina är unga än.

Ja, inte valacken då, men den har jag inte kört sönder själv...

*kl*

Jag snokade runt på ALLA banor inom en radie på 25 mil och hittade ETT lopp som ´skulle passa. Men då är jag inte hemma... :mad: Eller ja, hon kommer ju inte med i vanliga lopp pga poängen...

Hela södra Sverige verkar ha fått p22-dille, eller?

Och delningen måste ligga vid 35 000 ELLER 45 000.... :mad:

Blir väl ett P21 på Örebro i mitten av november... Brrrr :eek:

Äsch, lugn, jag bara skojade... Det var mest beröm för att du har bättre hästar än mig. Fast det hör väl iofs inte hemma i den här tråden.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: MiniLi
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 275
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter