Program för hemsidor

athena

Trådstartare
Ska få tummen ur och göra en hemsida till mitt företag... Frågan är vad för program som är bra?

Jag har Frontpage hemma men har inte hunnit titta på det än.

På jobbet är jag web-ansvarig för mitt projekt och använder ett program som är helt värdelöst :smirk:, SBP heter det (SiteBuilder Provider tror jag det står för).

Tips och råd?
 
Sv: Program för hemsidor

Macromedia Dreamweaver är min absoluta favorit

Mer info här
 
Sv: Program för hemsidor

Nu vet jag inte vad det är företag men jag avråder amatörer från att försöka bygga professionella sajter. Det krävs en hel del kunskaper för att kunna göra det bra. Ansiktet utåt ska det inte snålas på.
 
Sv: Program för hemsidor

Aha - såg att det var till ditt eget företag. Jag vet inte hur du definierar ett bra program. Dreaweaver är vida överlägset Frontpage som jag i n t e rekommenderar. Kan du koda nåt?
 
Sv: Program för hemsidor

Nja, jag har testat att koda men det ger jag mig helst inte in på ;). Frontpage verkar krångligt, jag har kollat på deras tidigare versioner och jag antar att de liknar varann.

Det ska vara enkelt men ändå "påverkbart", man ska inte sitta fast i givna mallar.
 
Sv: Program för hemsidor

Jag vet inte vilka program som finns utöver Dreamweaver och Frontpage om du inte vill koda. Det här, som jag inte vet nåt om egentligen, är iaf gratis.
 
Sv: Program för hemsidor

Jag har gjort min hemsida genom frontpage. Välldigt enkelt tycker jag (och jag är värdelös på sånthär annars). Men min hemsida är ju välldigt enkel i sig också. Precis som jag vill ha den:)
 
Sv: Program för hemsidor

Där ser man, är det den du har i din profil? Jättebra tkr jag, klar och tydlig och enkel!
 
Sv: Program för hemsidor

Jag har också gjort min Hemsida i Frontpage och tycker det programmet är enkelt och bra. Då jag själv inte ens gått en kurs, utan har bara suttit framför datorn och med en bok om Frontpage, så tycker jag att det var ganska lätt och inte en massa krångel.
Lycka till med Hemsidan.
 
Sv: Program för hemsidor

Hejsan...

Köp en bok, typ html for dummies eller sök information om hur html med mera fungerar i stort, du lär dig efter hand...

Även fast de finns många program till att göra sidor så måste du kunna html med mera ändå...

Mitt tips är iaf att surfa runt till du hittar nån sida som du gillar, inte för avancerad eftersom du ska lära dig medans du bygger sidan, spara källan till sidan. Öppna html filen du sparade i typ "Anteckningar". Där kan du se hur det är uppbygt, vissa funktioner kommer du direkt kunna se hur du ändrar och vad du ändrar, ändra lite experimentera. Det är bästa sättet att lära sig enligt mig o kostar bara tid...

Enligt mig så tycker jag inte de finns något hemside program som är bra nog så man helt kan bygga sidan där, man måste "koda" lite själv för att få den egna prägeln på den iaf...

Lycka till

/Jonas
 
Sv: Program för hemsidor

Frontpage utan tvekan:D
Dreamweawer är jätte svårt och krångligt, jag lyckades inte ens förhandsgranska sidorna:crazy:
 
Sv: Program för hemsidor

Dreamweaver är bäst utan tvekan!

Men vill du bara ha en väldigt enkel och basic sida så kan du ju lika gärna koda själv i anteckningar, medföljer varje dator och kostar inte ett öre. Det finns många sidor på internet som guidar dig genom den enklaste kodningen med frames, stilmallar osv!
 
Sv: Program för hemsidor

Till "alla":

Orsaken till att man inte vill använda Frontpage har inget att göra med hur enkelt eller svårt det är.

Frontpages hostar ur sig kodning som är rent ut sat vedervärdig. Den drar ned hatigheten på sidan och visar sidorna (oftast) felaktigt i alla webläsare utom Internet Explorer.

Dreamweaver är bra mycket bättre på biten att skriva ut bättre kodning.

Sen vet jag inte om jag gillar någon utav dem, men å andra sidan är det inte alla som har tid, möjlighet eller lust att lära sig koda "för hand" heller.
 
Sv: Program för hemsidor

Varför behöver sidan bli basic bara för att man skriver i anteckningar eller motsvarande program? Jag använder själv ett program som heter BlueFish, och det enda jag använder som anteckningar saknar är syntax highlighting, dvs att det färgar alla taggar och liknande. Det som däremot verkligen krävs för att en sida ska vara bra är en känsla för design och kunskaper inom html och css.

För min del spelar koden väldigt stor roll, en sida ska helst vara helt plattformsoberoende. Tex: flash inte bör användas alls (det finns plattformar flash inte finns till). Kod bör skrivas efter W3C's rekommendationer.
 
Sv: Program för hemsidor

Därför att trådskaparen sa att hon/han inte hade någon större vana av kodning? :confused:
Därför tror jag att hon gör en basic-sida istället för att koda, du får gärna sitta och koda hur mycket du vill... :smirk:
 
Sv: Program för hemsidor

Det är då lite komplicerat om man varken har tid, lust eller ork att lära sig detta.

Jag håller för övrigt med dig i det du säger, men man kan inte utgå från att alla som vill göra en hemsida lär sig alla grunder.
 
Sv: Program för hemsidor

Jag kodar för det mesta själv, men använder Frontpage för att se resultatet direkt. Har dreamweaver också, kunde det en gång i tiden men har inte tiden till att lära mig det igen:p

Frontpage tycker jag passar en nybörjare om man vill lära sig att göra hemsidor. Man kan lära sig en del kodning, tabeller, färger, länkar etc. (Som så vitt jag vet inte skiljer sig från någon annan?!). Det är uppbyggt på samma sätt som Word, så man känner igen en del.

Annars finns det en väldigt bra hemsida (dock på engelska) där man lär sig grunderna i HTML, CSS m.m (hemsidan är skapad för barn:p )

Länk
 

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 654
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 656
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp