G

goldfish

Jag har nyligen köpt en 5åring som det bår jättebra med, men jag har fått ett litet problem tror jag.
Han blev rädd för något häromdagen när han stog i stallgången och slet sig lös. Nu har han lärt sig att det är lätt att komma loss så han kommer troligen göra det på flit framöver. Någon ide för hur jag kan göra? Jag har inte lusst att köpa en ny grimma varje gång jag vill ha honom uppbunden. Kom gärna med ideer! :)

Sv: Problem!

Hej! Kan ju inte mer än tala om vad jag hade gjort. Jag hade skaffat en rejäl lädergrimma och rejäla kedjor så att han absolut inte sätter i system att dra sig loss. Kanske finns andra som har förslag oxå men så hade jag gjort i alla fall.

Lycka till!!

Jag bskulle ha gjort så att jag skaffar en REJÄL grimma (eller tar på två-tre stycken samtidigt) ett starkt grimskaft med bullsnaphake och något att binda i som jag vet håller, sen så får hästen testdra, och upptäcka att det är lönlöst. Låt gärna hästen stå ett tag, tills den suckar eller ser ut att ha accepterat..

He,he så det kan bli :D Hade en pålle som kom på att har jag rätt slak på linan och rycker till går den av och jag kan gå till äppelträdet och äta :p
Köpte sådan där gummistroppar för häst. Då kan de dra men det fjädrar bara tillbaka. Tog två dagar sedan var han botad :D

Rolle på Österlen
Islandshästar på Lösdrift

Det var lite det jag också var inne på eftersom jag hört andra göra det, fast med föl.
Hoppas han inte hatar mig bara när jag låter honom stå där och dra..
Tack så mycket! :D

hmm min förra 4åring gjorde likdant en gång...

Dagen efter tog jag fram en pall å satt mej framför henne på gången altså. Jag satt henne på gången fast hade ett grim skaft också i handen. Jag satt å pratade lungnade med henne i typ 5min...! Sen forstsatte jag å lämnade henne längre å längre stunder.. Hon gjorde inget mer efter det på gången..!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 773
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama