Problem vid promenader med 1.5 åring...

E

El Karisma

Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon emellanåt tror att hon kan hoppa, skutta runt och busa hur hon vill! Inte skojigt med tanke på att man rör sig bland fordon och människor...

Hon har, som tur är, inte lyckats slita sig ännu! :banana:

Skall jag byta riktning och helt enkelt försöka ignorera hennes beteende när hon får sina anfall eller... ??

TIPS MOTTAGES MED OERHÖRD TACKSAMHET!!!! ;)

Sv: Problem vid promenader med 1.5 åring...

Ja hejsan!
de låter som ett ganska vanligt problem du har. De flesta hästar i den åldern får för sig lite trotts lr så.
De jag skulle göra e att så fort hon börjar hoppa, skutta lr göra något du inte vill att hon ska göra så tex backar du henne (inte bara några steg, så långt att hon tycker det blir jobbigt), för henne runt i en cirkel lr något sådnt. Om du gör detta varje gång hon uppför sig dumt så lär hon sig till slut att om hon hoppar lr skuttar så måste hon backa lr springa runt i en cirkel vilket hon tycker e jobbigt. Hästar e lata och bekväma djur så hon kommer då att undvika att göra dessa dumheter. (om du gör det Varje gång hon dummar sig dvs. annars tänker hon att hon kanske inte gör det jobbigt..)

Gör det jobbigt för henne att göra fel och gör det lätt för henne att göra rätt! och ha tålamod och va konsekvent!

Liknande trådar

Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 474
Senast: annan1
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
16
· Visningar
1 161
Senast: El Karisma
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Toria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama