A
AtletShipping
I skritt och trav går det utmärkt, hästen går i jämt lugnt tempo men när jag ber om galopp genom att röra pisken i cirklande rörelser och smacka då ökar han traven, om jag då gör det mer bestämt genom att svinga med pisken då fattar han galopp men bockar och far i väg i andra sidan av paddocken! Det går utmärkt att få han i trav genom detta men med då mindre rörelser men när det kommer till galopp vill han bara fara i väg med ett tjut.
Han kan galoppera bra under ryttare på volt men inte i longerlina. Det funkar ibland men efter ett tag bryter han av lr bara stivker iväg och tjuter lr bockar, precis som han tycker det är obehagligt. Givetvis så sänker jag pisken till marken när han gjort rätt så det kan nog inte bero på det.
Men varför vill han inte ibland?
Han kan galoppera bra under ryttare på volt men inte i longerlina. Det funkar ibland men efter ett tag bryter han av lr bara stivker iväg och tjuter lr bockar, precis som han tycker det är obehagligt. Givetvis så sänker jag pisken till marken när han gjort rätt så det kan nog inte bero på det.
Men varför vill han inte ibland?