Problem med the sims 3 husdjur

Clancy

Trådstartare
Jag har stora problem med att spela expansionen Husdjur till The sims 3 och jag kan inte alls förstå vad det kan bero på! Datorn uppfyller alla systemkrav med råge så det borde ju inte vara något problem!? :confused:

Spelet går fint att installera, det går perfekt att skapa simmar och djur och allting "ser" bra och riktigt ut - fin grafik och inga konstigheter. Trots detta så hackar och laggar spelet något enormt! Det var inte så farligt de första timmarna men nu är det helt omöjligt att spela ens en minut.

Spelet laggar enormt mycket för att till sist frysa i flera minuter innan det fortsätter lagga och frysa osv. När det fryser så snurrar fortfarande simmens gröna diamant och snarkningar och dylikt rör sig, allt annat stannar upp.

Vad tror ni detta beror på? Är det spelet eller datorn?

Sv: Problem med the sims 3 husdjur

Efter att ha letat runt lite kan jag säga att det är många som verkar ha detta problemet med Sims 3. Hittade denna länken, med den guiden så kanske du kan lösa problemet.

Hmm... Tror du att det är säkert att börja fippla med dataexekveringsskyddet på datorn, jag vill ju inte ha några andra problem!:(

Man tycker ju att ett nytt spel borde funka fint! :mad:

Tror inte du behöver oroa dig för sekundära problem eftersom du bara ändrar inställningarna gällande just The Sims.

Ja, det borde funka kan man tycka men EA verkar ha klantat till det minst sagt. Se till att spelet är patchat med, men det brukar skötas automatiskt. Tyckte mig även läsa någonstans att Sims krånglar med 64 bits versioner av OS.

Okej, det låter ju betryggande i alla fall! :) Tänkte även uppdatera drivrutinerna för grafikkortet (Nvidia) men är inte säker på om det kostar eller ej, är det gratis? :o

Tack för all hjälp förresten, du är guld värd! :bow:

Det är gratis att uppdatera drivrutinerna. Det händer ganska ofta att datorn knasar ur när man uppdaterar drivrutinerna men det är värt ett försök, händer det får du återgå till de gamla.

Hoppas du kan spela snart, Sims är ju faktiskt ett kul spel. :)

Ett annat tips är att avinstallera alla extra saker som inte ingår. Dvs om du laddat ner extra skins / möbler/ hus etc. Spelet kan fara och krångla då oerhört mycket. Typ att den slänger ut en efter fem minuter etc. Speciellt om man använder något fusk för att förenkla lite. Men den blir bättre efter att man uppdaterat med den senaste uppdateringen. Buggar hjälps med uppdateringar/ patchar!

Vårat sims cpade så med, vi ändrade inställningar i SIMS spelet. Så det var på det nästan det lägsta. (: (och då använder vi den mindre bra datorn och funkar prima utan lagg, bra grafik m.m.)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vet inte huruvida tråden ligger rätt eller inte, men det kändes som den mest rimliga platsen att lägga den på. Hur som helst. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 455
IT & mobiler Vad finns det för laptops som klarar att spela upp exempelvis The Sims 3 hyfsat, vill ha klart ljud & bild utan hack och relativt snabb...
Svar
16
· Visningar
2 959
Senast: Aqualize
·
IT & mobiler Som jag har längtat efter detta spel! Och så gav mig pojkvän det när jag fyllde år i onsdags, åh vad glad jag blev. På kvällen...
Svar
7
· Visningar
3 238
S
IT & mobiler F-rbaskade The Sims! :mad: Det spelet krånglar då alltid. Igår kväll när jag skulle spela Studentliv så hänger sig spelet i kvarteret...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Carpe_Diem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur