D
Dextrosol
Har en liten dvärghund på 4 månader. Varje gång jag tar fram lilla plastlådan med borstar saxar etc. blir valpen som tokig. Hon fullkomligt HATAR att bli kammad. Hon skriker, fräser, klöser o ångestskriker om jag försöker att kamma henne. Hur kan hon ha blivit så här?? Jag har haft henne sedan 8-veckors ålder, och inget har hänt henne på denna tiden. Vi badade henne då hon bott hos oss i 2 veckor för hon luktade förfärligt, och det var samma hisstoria då. Bara jag sätter kammen i pälsen på henne blir hon helt vättskrämd. Jag känner att hjärtat dunkar snabbare och förstår ju att hon är rädd, men ändå........vad gör man då?? Man måste ju kunna handskas med sin hund. Försöker varje dag att bara ta ett par tag med kam eller borste . men icke. Sist när jag försökte hade hon en annan taktik då tryckte hon sitt lilla huvud in i min hals o bara storbölade. Det är så jobbigt för jag vill ju inte tvinga mig på henne, men samtidigt måte jag ju kunna klippa hennes klor och päls om det behövs både nu och i famtiden.