Problem med kattnamn!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Duschess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 11 271
D

Duschess

Hej!
Jag har problem med att hitta på kattnamn till mina två kattungar... det kanske inte låter så svårt men jag tycker det är jättesvårt.. har nämligen ingen lust att kalla dem "nr1" och "nr2" lr nåt i den stilen. Det är en hane och en hona. Hanen är grå/svart/vit randig med svarta ben och honan är brun/svart/grå/vit randig med en vit/brun bläs i huvudet. Deras mamma heter "M" (james bond ni vet) och pappan heter "bullen" (eftersom han var så rund). Kan ni hjälpa mig?

Vi döpte en av våra små tjockiskatter till Winnie (eftetr Winnie the Pooh= Nalle Puh). En annan fick namnet Bilbo eftersom han påminde om den lilla hobbiten. Men de flesta namn vi kommit på har dykt upp av sig själva. Lycka till med namnen! :bump:

Namnförslag:
Skrot och Korn
Rimfrost och Pastell
Piff och Puff
Bernard och Bianca
Roger och Jolly... ("Jolly Roger", ni vet... :D)

skriver lite namn jag gillar:

Lilla Ego (efter kentlåten)
Isola (kentalbum)
Ziggy Stardust och Lady Stardust kanske skulle va sött?
Tindra å Glittra är söta flicknamn

Vi har döpt våra två som kommer hem snart till Silver och Sauron! :love: :D

Här har du lite länkar:

Kattnamn :D

Vi har döpt våra två som kommer hem snart till Silver och Sauron!

:bow: :bow: :bow:
Det var bra namn! Synd att jag inte längre har några kattungar som ska döpas annars hade jag också valt Sauron och möjligtvis Saruman... Vi har ju redan en Bilbo... :angel:

Tack!! :bow: :bow:

Jo vi ville att de skulle börja på S.. dessutom älskar både jag och min sambo Sagan om Ringen så sambon valde Sauron men jag hittade inget mer maskulint namn som passade så jag gick på ädelmetall och tog Silver helt enkelt. :cool: Lät bra ihop också de två namnen! :D

Vad är Bilbo för någon krabat då? ;) Någon särskilt anledning till att du valde just Bilbo? :)

Njae, jag ville egentligen kalla den lilla tjockisen Gandalf men färgerna stämde inte. Han har en väldigt utpräglad tabby-färg med övervägande svart och tunna mönster i guldspräckligt. Tyvärr har jag ingen bra bild på honom. Men hur som helst blev det till slut Bilbo just för att han påminde om hobbiten i Sagan om Ringen, både till färg och kynne. Han är en mkt speciell katt, väldigt hälsomedveten. Jag tror inte jag sett honom äta ngt annat än kattmat under hela hans liv sedan han avvandes. Han bara fnyser åt godsaker som tonfisk och sådant. De andra fem kissarna smaskar glatt på men han... "Nänä, ge mig dietmat tack, jag satsar på Katt-OS nästa år och måste hålla midjemåttet" :rofl:
Ska se ifall jag kan scanna in några bilder på min små älsklingar. De andra har rätt intressanta namn också: Kimono (det är han som sitter i grytan på min pres.bild), Winnie (efter Winnie-the-Pooh), Lukas (efter en person i en bok jag läste), Rufus (från uttrycket i filmen Never Been Kissed) och Ivan (dels för att det var bättre än Pricken och dels för ännu en karaktär ur en bok, Ivan the Terrible :D). Finns inget roligare än att komma på namn till katterna... :bump:

Våra kattungar kallar vi för Lilla Grå, Lena, Bill och Bull.

Bill och Bull ska om fem veckor flytta hemifrån till en jättestor hästgård! Gissa vad katten som redan bor där heter? Jo, han heter Måns (Gustavsson)! Hahah! :rofl: :bump:

Mina heter

Musse och Meija

samt

Russin och Curry

Någon skrev Puss och Kram...jösses va sött!!!

Nej kattnamn är en riktigt underhållande process att hålla på med :D
Gandalf tycker jag låter som någon som är gammal och vis.. kanske kan bli andranamn åt någon så kan de ta det namnet när de blivit äldre. :p ;)

Tyckte alla hade superbra namn! :love: Bilder bilder!! :D

Det är ett löfte! Så fort jag får tag i en scanner så blir det massor med bilder på mina små tokbattingar. Men då vill jag se bilder på dina små också... :D ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Efter ett lång katt-uppehåll hämtade jag idag hem två katter. En hona och en hane, de är syskon. Båda är ca 4 månader gamla och hanen...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: JustME83
·
B
Övr. Katt Hejsan. Min katt som heter Lizzie har dött för några dagar sen. Hon föddes här av en svart katt som hette Maja, henne hittade mamma...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Boyen_oboy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka