problem med kampfiskar! hjälp!

H

handofblood

har ett akvarium, stort, där jag har en massa fiskar. har dock ett problem med en kampfiskhona Furir. hade min hane och en annan hona (bremer) i ett annat akvarium för att de skulle para sig, men gavc upp efter ett tag, och satte tillbaka dem. när jag gjorde det så började Furir slåss med hanen så fort han kom i akvariet. hon hängde sig i hans svans och drog loss långa trådar ur den. han slogs tillbaka men utan att skada dem. de höll på så kanske tio minuter, sen tyckte jag synd om dem så jag tog honom till andra änden av akvariet. på två röda var Furir där opch slogs med honom igen. nu kan jag inte ha dem i samma akvarium utan måste hålla dem skillda åt. någon som vet varför hon gör så? eller är det bara en väldigt våldsam parningslek? har satt ihop dem igen efter någon dags åtskillnad, men de började slåss och båda fick skador. sen när jag satte honom i ett eget akvarium så började han bygga skombo. fattar inget. någon som har något förslag?

Sv: problem med kampfiskar! hjälp!

Säker på att Furir verkligen är en hona? Finns hannar som inte har lika stora fenor och granna färger som de man normalt tänker på. :idea:

Sv: problem med kampfiskar! hjälp!

Sen finns det honor som är extremt aggressiva också. Vad det handlar om i TS fall har jag ingen aning om, men jag försökte ha en kampfiskhane tillsammans med tre honor en gång, men det slutade med att jag fick lämna bort honorna. De var på hanen hela tiden, till slut var hans vackra fenor helt förstörda. :crazy:

Liknande trådar

I
Hästmänniskan Jag har ett litet stall på en gård som jag hyr och i min tur hyr jag ut 2 boxar till en tjej. Kontrakt är skrivet och kontraktet är...
2
Svar
26
· Visningar
3 081
Senast: ironlady
·
S
Hästvård Jag har kämpat länge med min häst nu. Hästen är väldigt sned och har så varit så länge jag haft den (flera år). Visst alla hästar är...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Desert_Wind
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Katt Jag och min familj har nu råkat ut för ett beskymmer som vi verkligen inte kommer på någon lösning till. Igår (onsdag) hämtade vi en...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: cooli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama