Myzacs matte
Trådstartare
Har 2 st islandshästar hemma födda 2007 varav denna ena ska smaka/bita på allting. Kläder, grimma, grimskaft, stolpar e.t.c. Detta är för mig ett fölbeteende och något som normalt brukar gå över. Hur länge ska jag tillåta henne att hålla på så? Har redan satt stopp och visat att det inte är OK när hon nafsar på min jacka eller andra klädesplagg. Hästen har för övrigt ett dominant beteende, uppfattas ofta som aningens "bufflig" när man ska gå in i hagen och fodra. Man får lägga mycker tryck på henne innan hon flyttar på sig!
Frågan är egentligen om jag ska ta itu med bitandet nu eller låta henne vara ett tag och hoppas på att hon mognar...
Vill inte bråka i onödan om det är något som kommer att växa bort så småningom. Vill ju bygga upp ett bra förtroende inför inridningen bl.a.
Frågan är egentligen om jag ska ta itu med bitandet nu eller låta henne vara ett tag och hoppas på att hon mognar...
Vill inte bråka i onödan om det är något som kommer att växa bort så småningom. Vill ju bygga upp ett bra förtroende inför inridningen bl.a.