problem med anslutning dator-kamera

Netted

Trådstartare
jag har nu testat allt jag har kunnat tänka mig vara problemet..
jag har kollat efter windows uppdateringar, jag har laddat hem drivrutiner från fujifilms egna hemsida JUST till denna kameran och installerat.. har till och med gjort det 2 gånger. jag har när datorn skrikit om okänd maskinvara som inte kunde kännas igen försökt köra den där "installera ny maskinvara" och i installationen hänvisat till den drivrutin jag laddat ner..

det fungerar fortfarande inte.
tror att allt det här började när jag tog hem och installerade SP2.

någon med ideér?

Sv: problem med anslutning dator-kamera

kan lägga till att innan fungerade det, alltså innan jag uppdaterade windows med SP2.
och det brukar fungera på alla datorer, även om det inte är någon speciell drivrutin till kameran installerad.

Vad är SP2? Funkar det inte om du går direkt in i flyttbar disk?

Service Pack 2.

nope, det finns ju ingen sådan eftersom att datorn inte vill ansluta med kameran.

Finns det någon möjlighet att det är USB-porten som börjar bli utsliten, alternativt sladden till kameran? Sådant har nämligen gett mig knepiga reaktioner ibland.

/Ida

hm.. jag tror inte det.. för jag har provat både där bak och fram på datorn :p
(och de där bak är inte lika använda som de där framme)

Det fungerade inte för mig heller när jag skulle föra över bilder från kameran (Fujifilm ;)) till datorn idag. Jag gör ju dock som så att jag bara sticker in kamerans minneskort i datorn och det har alltid fungerat innan, men tydligen inte nu. Så då tog jag sladden istället och då fungerade det. Det jag vill ha fram är m.a.o. att du har inte möjlighet att ploppa in ditt minneskort någonstans i datorn? (Det brukar finnas hål till det på datorns framsida.) Kanske det fungerar bättre? :p

hmm.. jag har en ganska gammal dator :angel:
jag har bara två USB-portar där framme..

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Araminta
·
D
IT & mobiler :devil: har just köpt en svindyr dator till min 12 årige son sm speldator, har installerat windows XP, och alla drivrutiner som...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Baka_kun
·
C
IT & mobiler Vår "stora" stationära dator (musikdatorn) rasade för en vecka sedan, lämnades in i fredags. Hårddisken hade rasat totalt, fick bytas...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: cissiny
·
IT & mobiler Jag kan börja med att erkänna att jag är datanovis. Fullständigt. Men nu är det så att min dator har havererat till sisådär 90%...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka