Probade Granulate.

Fibusen

Trådstartare
Skulle behöva få tag på en ny burk av detta,men får inte upp någonting när jag söker,så antar att det enbart går att få tag på via veterinär,eller?????

Min häst är väldigt känslig i magen,och efter vinterns "krasch" så gav vi detta och han vart jättebra direkt,och veterinären sa att jag bör alltid ha en sån burk och ge tex vid foderbyten,första frosten,betessläpp,installning m.m,ja,så fort det blir något "nytt". Nu är det dags för både installning och snart första frosten,så det är hög tid att köpa hem.

Måste jag kontakta min veterinär för att kunna beställa?

Sv: Probade Granulate.

Eller finns det något liknande?

Kraffts mag och tarm har aldrig gjort någon skillnad så tror inte att det hjälper nu heller,så det är ingen ide att rekomendera det! :p

Vanlig matjäst,är det effektivt?

Probade innehåller Xylanas, Betaglukanas, och Enterococcus Faecium M74 Saccharomyces cerevisae. Googla på substans så kanske du hittar, men det är ett veterinärt preparat, så förmodligen får du vända dig till samma veterinär/klinik igen.

Hittade på att yea-sacc innehöll iaf Saccharomyces Cerevisiae,har nu beställt det så får vi se. Ska vara bra för magen och även för svårfödda hästar,och det är han så får hoppas det hjälper åt bägge delarna så vi slipper diaréer och magont i år,och om han lägger på sig lite mer så vore det underbart!

Jag har alltid haft det hemma till min ena då han konstant varit halvdålig i magen sen jag fick honom (i dagsläget är han helt normal -tjohoo!). Köpte mitt via "min" klinik, kunde få hemskickat.

Ja,det är helt suveränt! Min kille är superkänslig så fort det blir några ändringar... Spelar ingen roll hur långsamt man vänjer in heller. Vid flytt och sånt brakar magen också.

Har som sagt köpt yea-sacc nu som jag ska ge dagligen som en undehållsdos,för så som jag förstog det så kunde man ge det hela tiden i fodret,sen ska jag försöka få tag på en burk PG också som jag kan ge om det blir några stora ändringar,ska bara höra med veterinären om det är ok,elelr om man bör öka Yea-sacc givan då istället vid något nytt.

Idag får min 1dl foderjäst/dag och så har jag en burk PG för krissituationer ;)

MEN! Det finns en sak som ändrats mot tidigare och uppenbarligen gett bra resultat. Vid senaste stallflytten byttes hö ut mot hösilage, jag var helt säker på att magen skulle braka ihop helt -men det blev helt tvärtom! Han har aldrig varit såhär bra i magen. Min teori är att hösilaget är mer lättsmält och kanske har nåt liknande "yoghurtkultur" (kommer inte på nån bättre förklaring) i och med att det är "syrat" -och att det var nåt han behövde.
Nu blir han bara dålig i magen om han ska ut och åka och blir lite nervös, men det går över så fort man åkt färdigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 328
Senast: Sasse
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 681
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 646
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat