Prix d'Amerique 2013

Sv: Prix d'Amerique 2013

Att det troligtvis blir ett mycket bra och sevärt lopp. Kommer att vara på plats, som vanligt :)

Var med tre i fjol och det var lika upphausat, tror sverige får stryk av fransmännen som vanligt.

Du hade ju ganska så rätt Naffa, dock blev de ju ingen galopp för Marre och Raja men trötta hästar istället ;)

Bra tippat! :bow:

Är det bara jag som dampar ur på de taffliga sändningar som tyvärr brukar vara från PdA i svensk TV? Gillar Ryttar och Stig H skarpt, men resten...:confused:

Svenskarna blev ju totalt förnedrade av fransmännen, när Ready Cash växlade ner Marre på tre steg hade jag velat gömma mig bakom en kudde;-)
Om han är nedsatt av något eller bara saknar en riktig genomkörare återstår väl att se. Inte för att jag trodde han skulle kunna vinna, men sådär tidigt ska han inte ge upp.

Ofta det skylls på halsinfektioner vid nederlag, han var kanske inte bättre än så idag. Inte fått några tuffare lopp i kroppen och ut i Prix d'Amerique.

Är som sagt inte förvånad över dagens resultat, fransmännen åt upp svenskarna som vanligt.

Svenskarna blev ju totalt förnedrade av fransmännen, när Ready Cash växlade ner Marre på tre steg hade jag velat gömma mig bakom en kudde;-)
Om han är nedsatt av något eller bara saknar en riktig genomkörare återstår väl att se. Inte för att jag trodde han skulle kunna vinna, men sådär tidigt ska han inte ge upp.

Nu hade jag inte ro att titta ordentligt då mina ungar for runt som galna travhästar men det gick väl ändå väldigt fort i början? Elitloppstempo skulle jag gissa och då är det väl ändå svårt för hästarna att svara upp på det när det fortfarande är 1000 meter kvar?

Kan ju vara helt ute och cykla men jag tyckte hästarna gjorde ett bra jobb men att kuskarna gjorde en felbedömning. Men å andra sidan så måste man våga chansa för att vinna ibland.

*kl*
Jag tycker det blev ett helt fantastiskt lopp, ett av de bästa Prix d'Amerique jag sett! Royal Dream är en mycket värdig vinnare.

Överlag var det en härlig dag på Vincennes, varmare än de senaste åren och solen kom fram lagom till det stora loppet :)

Det var helt enkelt inte iordningsställt.............som så ofta :cool:

Kan ju vara helt ute och cykla men jag tyckte hästarna gjorde ett bra jobb men att kuskarna gjorde en felbedömning. Men å andra sidan så måste man våga chansa för att vinna ibland.
För att en svensk häst ska vinna måste man förlita sig mer på turen än själva iordningställandet. Det går liksom inte att komma dit varenda år och hoppas på att man har tur.

Ofta det skylls på halsinfektioner vid nederlag, han var kanske inte bättre än så idag. Inte fått några tuffare lopp i kroppen och ut i Prix d'Amerique.

Är som sagt inte förvånad över dagens resultat, fransmännen åt upp svenskarna som vanligt.
Varför kan inte svenska hästar springa i 50km/h i 2700m :confused:. Det är DET man måste KUNNA för att, om så behövs, vinna detta lopp. Är det nån jäkel som kommer upp och ska försöka trycka så ska det finnas en 8 ånde växel att skicka i vid behov :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Björn Goops stjärnhäst San Moteur kvalade in till Prix d'Amerique i december. Men nu sätter en skada stopp för deltagandet i storloppet...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Daniel Redén tar sikte mot Prix d’Amérique med Hail Mary. För fransk media berättar han om planerna på kort sikt och vad som är vinterns...
Svar
0
· Visningar
308
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Prix d’Amérique i Paris. Och fem miljoner till vinnaren. Då väljer ägaren och uppfödaren Håkan Arvidsson en ny spännande väg för sin...
Svar
0
· Visningar
223
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?