Privatundervisning

Fritidsryttare

Trådstartare
Hej! Jag undrar om det finns någon som vet var man ska leta om man vill "hitta" en privatinstruktör/ridlärare att rida för ungefär en gång i veckan?
Själv rider jag bara på fritiden och jag vet inte riktigt var jag ska leta, vad som är rimliga priser,etc. etc. Är fortfarande lite grön i rollen som hästägare. :smirk:

Sv: Privatundervisning

Åk till olika ridhus och kolla där kanske. Där brukar det oftast sitta lappar om tränare och då kan du ju även komma dit en dag och kolla på träningar. Ev får du kanske ringa innan.. Kan även höra på ridskolor eller kolla annonser i tex hästfocus eller på nätet.

Vet inte rimligt pris, det får man nog själv komma fram till.
Är det en tränare som passar dig och din ridstil, så vet du nog ungefär vad du vill betala.
Kan nog kosta allt mellan 150-450 kr/timme.

Ah! Precis vad jag var här inne för att fråga! :)

Om man inte kan ta sig till ett ridhus då, utan vill ha ut en tränare till stallet?

Ingen som vet någon i Malmö med omnejd? PM:a!

kolla lite på närmsta ridklubb, brukar alltid finnas minst ett par tränare o ett hekt gäng duktiga ryttare som inte brukar ha ngt emot att undervisa lite.
lycka till :)

Ridsportförbundets hemsida har en lista på auktoriserade tränare.
Ring dem som bor i närheten och hör om de kan komma till dig.
Klicka på Sport/tävling i menyn och sedan tränare i undermenyn

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 292
Senast: Häst_
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka