Prisuppgifter på sadel pga stöld

ankic

Trådstartare
Natten till igår var det inbrott i vårat stall (dom har brytit upp dörren till sadelkammaren) , bytet blev två sadlar ,var av den ena var våran.
Försäkrings bolaget vill ha in uppgifter om pris ny för ca. 4år sedan och vad sadeln kostar idag .
Hubertus sadel 16,5" normal vidd , allround mot hopp .Svart
Har ingen aning då vi fick med sadel vid hästköpet för 2år sedan .
Tacksam för all information om priser ( måste snabbt ha en sadel)

Sv: Prisuppgifter på sadel pga stöld

Jisses! Vart bor du?? Nu blev jag ju rädd!! PM:a gärna ska jag skriva några grejer... :eek:

Idag är en Hubertus allround i bra skick värd ca 4000-4500 kr. Nypris kan väl ha varit kanske 5500-6000? *gissar på det sista*

Jag kikade på en dressyrsadel som var en Hubertus (ny) för ett par år sedan som jag då funderade på att köpa till syrrans ponny när jag red denna. Nu blev det inte så, men jag har för mig att nypriset på denna sadel var ca 5500:-. Svårt och säga vad din sadel är värd när man inte har sett den, men är den hel och välvårdad kanske den skulle vara värd ca 3000:- till 3500:- idag, lägg på några hundralappar om den vore komplett med schabrak, stigbyglar, stigläder och sadelgjord i gott skick. Den är ju ändå 4 år och tyvärr så är andrahandsvärdet på sadlar idag väldigt lågt (ioförsig så är det ju positivt om man ska Köpa sadel, värre om man ska sälja - så det beror ju på hur man ser det.. :smirk:)

Men kollar du på t.ex. Stübben kan du få en superfin sadel för kanske 5000:- i Bra skick med bra hållbarhet, där nypriset kanske var 10 000:- (minst)..

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka