Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tror Hjortens Lab är billigast. Sedan finns det någon annan, Svenska Foder? Hm vet inte. Men kruxet är att du inte får en fullständig analys, tror det var svenska foder som inte ger magnesiumvärdet! Så kolla upp först vilka värden du får..
AnalyCen kostar 605 kr för fullständig analys och då får du alla nödvändiga värden.
Hittade också Hjortens lab, då får man ts MJ, srp, Ca, P, K, Mg. Enligt en annan tråd kostar det 395:-, jag har mailat dem och frågat men inte fått svar än.
Brukar köra med Analycen annars men jag tänkte just att det borde dyka upp konkurrenter nu när folk fått upp ögonen för analys.
Analycen: 605 kr inkl. moms 481 exkl. (energi, protein, Ca, P och Mg)
Hjortens lab: 494 kr inkl. moms 395 exkl. (energi, protein, Ca, P, Mg och kalium)
Svenska foder: 590 kr inkl. moms, 472 exkl. (energi, protein, Ca och P, EJ mg)
OK, så det var + moms, då är ju inte skillnaden så stor! Man får ju hoppas att tillförlitligheten är den samma, men som sagt ovan, leveranstider o sånt - nån som testat dem?
Svenska foder kostade för mig i år 450 kr, misstänker att det är priset utan moms. Då analyserade jag MJ, protein, Ca,P och Mg.
Med bara MJ, protein 270 exkl. moms.