Pris på strö

P

piggis_83

Vad betalar ni för erat strö? Har ni spån/torv? Vart köper ni det? hur mkt brukar det gå åt? Månadskostnad till en häst (stor) i box?
Vad tror ni det kostar om man köper torv direkt från torv-"fabriken" i stooooora balar (ca 1x1x3 m) o hämtar det själv?

Jag har kutterspån i hårdpressade balar, tror(inte säker) det är 200 liter i dom. Köper dom direkt från tillverkaren för 42.50/bal. För mig går det åt ca 3 balar i månaden.

Har både spån och torv. Spånet är stooora balar som kostar 80:-, dom väger nog mer än mig för jag har ett helvete att släpa dom till boxen.
Torvbalarna är ganska små och kostar 63:-.
Har köpt 8 st spånbalar och 10st torvbalar och dessa räcker hela året, så kostnade för ett år blir 1270:-

Jag använder spånbalar och gör av med en i veckan.....någon enstaka gång blir det mer. Jag betalade 40:- st för dem. :crazy:

/Wera

Jag har köpt 5 m3 spån för 400:- sedan gick transporten på 200:-. Jag betalade bara bensinpengar för hemkörningen har en underbar arbetskamrat som lånade ut kärra, bil och sig själv för att jag skulle få hem mitt spån :bow: :bow:.
Vet inte hur länge det kommer räcka jag är en notorisk ströslösare som slänger ut allt som kan vara skitigt.

Köper spånbalar, 69 kr/st. ( :crazy:, vilken prishöjning det har blivit på spån genom åren...)
Går väl åt en 4-5 balar/häst och månad.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: Ramona
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst