pris på sand/grus

natasjachristensen

Trådstartare
Hejsa

Vores ene ridbana har stenmjöl som underlag, men det er bare ret hårdt.

Tænkte på om man kan lige noget sand/grus ovenpå?

Skal det være type 0.8?

Nogen der ved hvad prisen ca ville være for de der 10 cm på en 25*50 bana?

Sv: pris på sand/grus

Det enklaste är väl att ringa runt till några olika grusterminaler och fråga? Gruset i sig brukar inte kosta speciellt mycket, men det är utkörningen (bilarna) som kostar!

Jag fick lagt 10 cm 0-8 grus på min ridbana - men det visade sig att det var alldeles för mycket! Fick "skala av" mer än 1/3 igen - skulle tro att jag nu har max 6-7 cm djupt lager.

Efter att jag talat med en leverantör fick jag veta att ungefär 5cm var lagom om det bara skulle vara dressyr ridning på banan. Då har vi väldränerad gårdsplan under (grus).
Vi fick ett pris på markhippo, som jag troligtvis dock inte kommer att ha... Det var i alla fall 280kr exkl. moms km3 och då ingår körning runt 15mil tror jag sträckan är.

Vad har du under då?

Jag anlade ridbanan i en del av en gräshage. Schaktade bort det översta jordlagret o la grusen direkt ovanpå. Funkar även att hoppa på (lagom sviktande). Har dock tyvärr ingen dränering, så efter kraftiga regn blir det för blött o tungt.

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 626
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hejsa Vi har en paddock på 35*50 m med et grus underlag. Der er dræneret men det fungere vist ikke så bra mere, da der komme en del...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Hejsa Er der nogen der ved hvad stenmjöl koster per kvadratmeter? Hvad vil det ca koste hvis man vil lægge det på en 25*50 meter...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama