Pris på müslifoder?

M

Mayara

Hej!

Har sett att Krafft har kommit med ett nytt müslifoder. Någon som vet vad det innehåller och vad det kostar? Tips på andra havrefria müslifoder mottages även tacksamt!

Mayaras hungriga häst...
 
Sv: Pris på müslifoder?

Mayara skrev:
Hej!

Har sett att Krafft har kommit med ett nytt müslifoder. Någon som vet vad det innehåller och vad det kostar? Tips på andra havrefria müslifoder mottages även tacksamt!

Mayaras hungriga häst...

Kostar kring 10 kr/kg, och med de värdena så anser jag det övht inte vara berättigat med det priset.

Havrefria musliblandningar finns en hel del, det finns gamla trådar i ämnet, sök på havrefritt foder.
 
Sv: Pris på müslifoder?

Vad menar du med "med de värdena"?
 
Sv: Pris på müslifoder?

Eggersmann har flera olika musli blandningar där det finns stor möjlighet att hitta en sort som täcker de näringsvärden man söker. Tyvärr relativt dyrt, ca 8-10kr /kg.
 
Sv: Pris på müslifoder?

Jag använde Dodson & Horrells müsli ett tag, har för mig den hette Pasture Mix. Innehöll iaf bla pellets, korn, torkade morötter, vitlök, mynta och soja. Det var utmärkt, men ganska dyrt, runt 150 kr för 20 kg...
Luktade fantastiskt gott, brukade stå och bara sniffa på det... :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Pris på müslifoder?

KRAFFTs müslifoder är smaskens tycker hästarna. Inte blir det sämre av att råvarorna är kanon !
 
Sv: Pris på müslifoder?

Mayara skrev:
Vad menar du med "med de värdena"?

Det har inga exceptionella värden utan ligger i en kategori där det haglar av olika fodertyper. Till bättre pris.

Om du tar Krafft Pluss Grön t ex så har det värden som är svåra att hitta likadana hos annat foder/andra tillverkare, jag etade ihjäl mig efter en motsvarighet till KPG men fick ge upp. Då kan jag för mig själv motivera ett högre pris på ett annat sätt än om det finns femtioelva liknande foder med liknande värden (för mig är musliformen inte viktig).

Är det viktigt för dig med musliformen så kan det kanske motivera priset. Är det inte viktigt med musliformen så kan du köpa t ex Krafft Rehab som har ungefär samma värden (lite mindre MJ och lite högre protein), som också är havrefritt (men pelletterat) och dessutom är billigare.

Hängde du med då hur jag menade? Men för mig är alltså musli inte det viktiga. Skulle jag ge musli skulle Krafft Musli ändock inte vara förstahandsval eftersom det går att få jämnbördiga produkter till lägre pris (t ex Betamix musli)
 
Sv: Pris på müslifoder?

Mayara skrev:
Hej!

Har sett att Krafft har kommit med ett nytt müslifoder. Någon som vet vad det innehåller och vad det kostar? Tips på andra havrefria müslifoder mottages även tacksamt!

Mayaras hungriga häst...


jag använder Salsa Hot mix och Salsa Havrefri till mina hästar fungerar super till alla.

Har provat både Spillers, Dodson&Horrell, Havens mfl och Salsa har fungerat bäst hittils.

Dessutom kostar Salsan endast 145kr/25kg och den billigaste Salsa Bas mix 88kr/20kg
 
Sv: Pris på müslifoder?

Tova skrev:
KRAFFTs müslifoder är smaskens tycker hästarna. Inte blir det sämre av att råvarorna är kanon !

hästarna i stallet vi står i gilla inte alls kraffts müsli, tex min börjadr fräsa åt det hehe men då 'är hon väligt kräsen och inget duger åt henne
 
Sv: Pris på müslifoder?

Kjøper du det hos kvarnbyfoder? Vet du om det blir forhandlet andre steder? Har der en "müsli form"? Smakligt? Vet du om det er tilsatt något "extra" vitaminer etc.?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
508
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 432
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 062
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp