Pris på detta hö och hösilage?

J

Jaba

Denna förfrågan gäller främst dom runt Gävle.
VAd skulle ni betala för hö och hösilage med dessa värden?
VAd skulle ni andra kunna tänka er att betala som måste ha frakt? Köper nu hellre hö med sämmre värden närmare än grovofder med högre värden längre bort?

Jag anser att denna bonde slumpar bort sitt hö för 1,5 kr/kg + moms eller utan. Han hävdar o anda sidan att det inte finns någon marknad för högre höpriser.
Hösilaget vet jag inte riktigt vad han tar för.

Så vad säger ni?

Hö:
MJ 7,3 och 63 SMRP

Hösilage:
5,8 MJ och 45

MIneralanalys finns dock inte.

Sv: Pris på detta hö och hösilage?

Pm gärna hans namn han vill ja köpa hö av!

tycker att det e ganska bra pris.

Jag köpte mina hösilagebalar för 125 kr/st (ca 250 kg) (hemkört ett par mil)
Den bonden körde 200 balar till skogen i våras pga dålig efterfrågan.

Det var billigt! (nu bor jag inte i era trakter men ändå ;) Usch kan du köpa och skicka ner det till göteborg? JAg köpte mitt hö med ungefär samma värden för 2,8kr/kg inkl moms (iof hemtransporterat oxå)

Höet är väl ganska billigt i år? I alla fall här nere i skåne :banana: :banana:

Billigast vi nånsin köpt var inplastade storblar med hö, gick loss på lite drygt 1 krona kilot med analys (kommer inte ihåg värdena, men det var väldans fint hö ) :d

Hm ja jag var ju sent ute och ville bara ha ett analycerat hö med hög kvot, så jag fick väl betala lite exta, ja håller med om att höpriserna i år i stort sett verkade billiga. Hittade många storhösilagebalar runt 1kr/kg och mindre.

Skulle ni kunna betala mer för detta då eller?

Liknande trådar

Foder & Strö Diskuterade idag med min höbonde vad för hö jag vill ha eftersom förra årets var en sorg för plånboken och för min svårfödda häst med en...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Vad hade ni för analysvärden på erat fjolårshösilage? :laugh: Ska börja ge min hösilage nu, och vill gärna jämföra hur bra hösilaget är...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: annah0j
·
F
Foder & Strö vart lite rädd nästan när vi skulle köpa hö häromdagen. Bonden ville ha 2 kr kg o det va inte änns årets hö!Jag sa att lite av det hö vi...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Lazy Lady
·
J
Foder & Strö Ok jag har en 28 år gammal (ung) islandsvalack. Jag har haft honom sedan han var 6 år. Förra vintern tappade han lite lite i hullet den...
2
Svar
21
· Visningar
1 745
Senast: alpha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar