Pris för el i nytt stall

Elin_B

Trådstartare
Tjoho vad stallbyggen kan dra iväg. Vi bygger ett drömstall med 4 stoora boxar, rejäl sadelkammare, spolspilta m.m. Nu ska elen dras och det är lite brådis.

Har en elfirma som är jättebra med stor erfarenhet av stall. Bra koll på alla regler om klasser på lysrörsarmaturer, potentialutjämning osv. som jag vill slippa sätta mig in i.

Offerten för ALL el exklusive utomhusbelysning landade på 130 000 kr. Det gäller 14 lysrör, 4 LED (nattbelysning och i förråd), framdragning för utomhusbelysningen, all dragning, diverse uttag här och var... Har även värmegolv i sadelkammaren.

Verkar detta rimligt? Borde väl ta in fler offerter men det är som sagt lite småbrådis. Hur mycket kostade elen i era stall?

Plattan är ca 135 kvm.
 
Nu har vi ett mkt mindre stall så jag vet inte om en jämförelse är användbar för dig. Men för 20 000 kr fick vi iaf 3 lysrör, 3 vanliga lampor, 3 utelampor, uttag på 3 ställen och så dragningen då (som tog lång tid då ovan nämnda lampor finns två olika byggnader = blev nedgrävning dessutom). Vi fick även ett nytt säkringsskåp + att gammal el togs bort. Jo, sen ordnade de med värmeslinga för vattnet också.

Lycka till med nya stallet!
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Stallbygget fortskrider... Börjar nu att fundera på el och vatten. Vad ska jag tänka på? Elvattenkoppar är jag inne på men tycker det...
Svar
15
· Visningar
5 215
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp