Prestige VDL 1011

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare luckylina
  • Startdatum Startdatum
L

luckylina

Är på gång och ska köpa häst och har varit och tittat på en fantastisk trevlig ettåring (sto) efter Prestige VDL-Flyinge Strauss. Det är en supersocial häst med bra trav och skitbra (rent ut sagt) galopp. Har även sett den löshoppa och den har hopp i sig. Hästen är vad jag letar efter men jag tycker att den är för dyr. Ägaren vill ha 55.000:- (obeveklig)för henne och hänvisar bla till årets treårstest där hans avkommor fick diplom i både dressyr och hopp.
1 Är det någon som sett någon Prestigeavkomma på treårstestet och vad tyckte ni?
2 Har hört att de kan vara tuffa, stämmer det?
3 Är priset marknadsmässigt?
Jag vill ha mycket kommentarer och åsikter även om ni bara vet lite.

Sv: Prestige VDL 1011

Har bara sett en Prestige avkomma och det var som föl men den såg trevlig ut då i alla fall. 55 000 är inte mkt för en bra ettåring, bra hästar kostar pengar! Ettåringar är dock jätte svåra att både köpa och sälja då de ofta växer lite "hur som helst", titta på vad som finns längre tillbaka i stolinjen, vad mamman, mormor osv lämnat tidigare.

Kan bara säga att vår åring efter prestige hade du inte ens fått för 55000, det är för dåligt betalt.

Mvh
Camilla

luckylina skrev:
Är på gång och ska köpa häst och har varit och tittat på en fantastisk trevlig ettåring (sto) efter Prestige VDL-Flyinge Strauss. Det är en supersocial häst med bra trav och skitbra (rent ut sagt) galopp. Har även sett den löshoppa och den har hopp i sig. Hästen är vad jag letar efter men jag tycker att den är för dyr. Ägaren vill ha 55.000:- (obeveklig)för henne och hänvisar bla till årets treårstest där hans avkommor fick diplom i både dressyr och hopp.
1 Är det någon som sett någon Prestigeavkomma på treårstestet och vad tyckte ni?
2 Har hört att de kan vara tuffa, stämmer det?
3 Är priset marknadsmässigt?
Jag vill ha mycket kommentarer och åsikter även om ni bara vet lite.

1. Har sett flera mycket trevliga Prestige avkommor.
2. Vem har sagt det..?
3. Jag tycker INTE det är dyrt.

/Cats

Instämmer med de övriga, 55´för en bra åring är inte dyrt.
Prestige har ju dessutom placerats hos var det Edward Gahl eller Hans-Peter Minderhout? I vilket fall kommer vi säkert att se mer av honom i större sammanhang. Strauss på mödernet är ju inte heller helt fel. Har den storlek? Vad vet du mer om mödernet?

Jag tycker att det är ett ganska så bra eller i alla fall normalt pris.

Har själv en 3-åring efter Prestige. Inte så stor mätt till 162 på treårstestet men har växt lite till i sommar. Fick poängen 888778 på gång och 888888 på hoppningen under treårstestet, men är enl alla som sett henne 8-mässig i alla gångarter (var dock lite spänd där). Otroligt snäll att hålla på med. Hon är väldigt orädd och tuff. Som sagt jag kan varmt rekommendera dig att köpa en avkomma efter Prestige då de jag sett har varit lika trevliga som min egen.. :d

Tack all för kommentarerna, nu kommer väl fler.....
Hon vill ha 55 000SEK+moms kanske jag ska tillägga dvs nästan 70.000. Mamman har presterat, honkommit till final i hoppning i 6&7 års championaten innan hon sattes i avelsboxen. Mormor har gjort totalt 12 starter i intermediaire + St:George och blivit placerad i 10(ingen vinst). Längre bak än så har jag inte kollat men att resultaten är bra är väl inget att fundera över och jag har kollat upp med ASVH att det stämmer. Det kan ju vara så att jag är lite väl snål och har snäva referensramar det är därför jag vill ha inputs från er.

Jag har varit i kontakt med två personer som har Prestige avkommor och båda deras hästar är trevliga men tuffa. Har även en kompis som betäckt med Prestige i år och som varit i kontakt med Johnny på Millegarne där Prestige stod. Han sa att han hört att många avkommor ärvt Prestige vänlighet när det gäller all hantering när man sedan börjar ställa krav är de oerhört lättlärda men "hårda" i huvet och de vet vad de vill och inte vill.........................

Vad är det mer än Strauss i mamman? Har denna ettåring visats på fölmönstring?

För övrigt har jag sett trevliga avkommor från Prestige!

Då kanske man får ta sig en riktig funderare. För samma pengar kan du t ex köpa en väl grundriden, välstammad 3-åring på auktion i Tyskland. Är den så bra att det är värt de pengarna?

Neptunus skrev:
Vad är det mer än Strauss i mamman? Har denna ettåring visats på fölmönstring?

För övrigt har jag sett trevliga avkommor från Prestige!
Spring Fever XX, fick precis info om att en helsyster var med i treårstestet i Gävle och fick diplom i hoppning samt klass 1 i dressyr.

Kan tyvärr inte se bilderna på din hemsida. :(
Lite från ämnet, skulle gärna se bilden på din leonberger som är e: Baksluge Baron, min syster har också ett lejon efter honom.

Spring Fever xx var en trevlig herre som inte användes så mycket i aveln :( Han har dock lämnat ett par trevliga avkommor i fälttävlan. Jag jobbade hos familjen som hade honom en sommar för mer än 20 år sedan...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka