Presenttips till pappa?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Insåg just att det är mindre än 3 veckor tills pappa fyller år. Och jag har kört fast på presentfronten.
Vem är pappa då?
- Fyller 59 år.
- Tokig i gamla bilar/motorcyklar - vilket sedermera är både hans jobb och hobby.
- Älskar prinsesstårta.

Prinsesstårta (till mitt förtret :p - jag är mandelallergiker...) och kort är givet. Men vad mer ska man köpa?
Förra året gav jag honom ett presentkort på Dressman - i brist på annat.
Men han är trots allt min finansiär och ständige chaufför, något lite roligare än ett presentkort på Dressman förtjänar han...

Det första som ploppade upp i mitt huvud var prenumeration på någon motorhistorisk tidning - tills jag insåg att hans jobb får alla + han redan prenumererar på 5 st... :meh:

Så vad ger man då?

Till min far, som dock har andra intressen än din, köpte jag i 50-årspresent:
1 vinflaska av finare sort, olivolja, balsamicocreme, choklad, och en kryddblandning.
Slog in det i cellofan

Till min pappa var det en mycket lyckad present.

Till min far, som dock har andra intressen än din, köpte jag i 50-årspresent:
1 vinflaska av finare sort, olivolja, balsamicocreme, choklad, och en kryddblandning.
Slog in det i cellofan

Till min pappa var det en mycket lyckad present.

Just ovanstående är min pappa inget fan av, någotdera. Men något med mat var ju ett smart tips! :up:

Till min pappas 50 årsdag köpte jag ett stort ölglas med harley davidson motiv på (låg i en snygg box och hade ett underlägg till också), plus 2 t-shirtar med harley davidson motiv. Harley är min pappas "märke" på mc (han är även intresserad av gamla bilar) och till detta års födelsedag ska jag sy ett par t-shirts och stryka på vinyltryck som har med Harley att göra. Fantasilöst kanske, men han älskar sina harley-tröjor!
Kanske nått liknande kan vara nått? Om han har nån favoritmodell eller märke :)

Till min pappas 50 årsdag köpte jag ett stort ölglas med harley davidson motiv på (låg i en snygg box och hade ett underlägg till också), plus 2 t-shirtar med harley davidson motiv. Harley är min pappas "märke" på mc (han är även intresserad av gamla bilar) och till detta års födelsedag ska jag sy ett par t-shirts och stryka på vinyltryck som har med Harley att göra. Fantasilöst kanske, men han älskar sina harley-tröjor!
Kanske nått liknande kan vara nått? Om han har nån favoritmodell eller märke :)

Det var en väldigt smart grej! :bump:
Min pappas favoritmärken är Ford och Velocette.

Det finns inte någon stor mässa, udda utställning, konstigt museum som du skulle kunna leta upp och följa med honom till? Ex bilkyrkogården på Kyrkö mosse?

Det finns nog i mina ögon väldigt många både "konstiga" museer och mässor för sånt där - problemet bara är att han i.o.m sitt jobb redan känner till allt sånt och "är med där det händer" - oftast också som utställare/arrangör på ett eller annat sätt.
Men annars var det ett väldigt bra förslag! :up:

Insåg just att det är mindre än 3 veckor tills pappa fyller år. Och jag har kört fast på presentfronten.
Vem är pappa då?
- Fyller 59 år.
- Tokig i gamla bilar/motorcyklar - vilket sedermera är både hans jobb och hobby.
- Älskar prinsesstårta.

Prinsesstårta (till mitt förtret :p - jag är mandelallergiker...) och kort är givet. Men vad mer ska man köpa?
Men han är trots allt min finansiär och ständige chaufför, något lite roligare än ett presentkort på Dressman förtjänar han...

Det första som ploppade upp i mitt huvud var prenumeration på någon motorhistorisk tidning - tills jag insåg att hans jobb får alla + han redan prenumererar på 5 st... :meh:

Så vad ger man då?

Biljetter till Västerås Summer Meet (om han inte ska dit i tjänsten).

Vem är pappa då?
- Fyller 59 år.
- Älskar prinsesstårta.

Så vad ger man då?

Jag tänker att är man superintresserad av något så kan det vara svårt för andra att ge bra presenter inom det området, man vet ju oftast själv exakt vad man vill ha. Kanske finns det något som din pappa skulle tycka vara kul att prova men aldrig ha gjort? Kanske prova på curling eller bågskytte och avsluta med en middag? Eller en gemensam utflykt till något trevligt ställe där ingen av er varit tidigare?

Jag tänker att är man superintresserad av något så kan det vara svårt för andra att ge bra presenter inom det området, man vet ju oftast själv exakt vad man vill ha. Kanske finns det något som din pappa skulle tycka vara kul att prova men aldrig ha gjort? Kanske prova på curling eller bågskytte och avsluta med en middag? Eller en gemensam utflykt till något trevligt ställe där ingen av er varit tidigare?

Precis!
Och okej om han var typ "insatt hobby-utövare" - men när han dessutom jobbar med det går ju tyvärr många event bort också :/

Ja, det skulle vara jättekul! Tack för tipset! :up:

• Gilla
Reactions: Sar

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama