Premiering 2009, men vart?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MadickenII
  • Startdatum Startdatum
M

MadickenII

Har precis sålt en Connemara ner till Göteborg, och har lovat att kolla upp premieringsplatser till nästa år. Men jag kan inte hitta något på svehast.se. Är det någon annan som anordnar där nere? Hur hittar jag info om detta?

Sv: Premiering 2009, men vart?

Dingle har premieringar varje sommar. Även munkagårds gymnasiet.
Det är hushållningssällskpet som har hand om dessa. Gå in på www.hush.se så kan du leta mer information

Senast ändrad av en moderator:

Munkagårdsgymnasiets var jag på i somras 17-18 juli. Väldigt trevlig och välarrangerat :) Ska definitivt åka dit nästa sommaren igen, som Phoebe ovan sa så är det hushållningssällskapet men jag brukar kika på hasthalland.se i deras kalender , där brukar info om kommande premieringar finnas

Jag vet inte om tider och platser för 2009 är helt klara än?
Listan för 2008 finns på SHs sida här
http://www.svehast.se/sh/doc/1045.asp
Platserna brukar vara ungefär samma år från år men datumen varierar förstås.
På Munkagårdsskolan brukar vara en hel del ponnyer som visas, i år var där 4 connemaror anmälda.

Gräfsnäs som ligger i Alingsås kommun ca 7,5 mil norr om Göteborg har varje år runt den 24 juli.

Även på Orust 7 mil norr om gbg ordnar hushållningssällskapet premiering i början på Augusti!:)

Upp mot högsäter är det premiering nu den 21 juni, men kanske för sent och anmäla. vet dock inte vem som håller i det.

21 juli var det i tångelanda. sista anmälningsdag är den 21 juni. norra älvsborgs hästavelsförening.

Har precis sålt en Connemara ner till Göteborg, och har lovat att kolla upp premieringsplatser till nästa år. Men jag kan inte hitta något på svehast.se. Är det någon annan som anordnar där nere? Hur hittar jag info om detta?
Premieringsplatserna brukar läggas ut i slutet av april, så skedde även i år.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Anon89
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka