. Du har så rätt! Skallen är ju det viktigaste på hästen, utan den kommer de ingenstans. Det spelar ingen roll hur bra de är kapacitetsmässigt om de inte har rätta huvudet så vi får väl se. Jag har ju höjt den här hästen till skyarna från det han, i princip, var fölungen och travade runt i hagen. Det var bara trav i hästen och vilken trav dessutom
. Han var en kortare tid i proffsträning vid årskiftet då jag fick barn och tränaren var i det närmaste lyrisk varje gång de kört honom.
Problemet med honom nu är väl att han börjat vara lite hingstig och bromsar lite då man kör honom först, han gillar ju istället att ligga utvändigt och trycka på
. Men jag vet inte om jag törs kastrera honom då han är så liten, inte för att han inte växt färdigt för det har han nog men jag är rädd att han kommer att känna sig liten då han blir valack?! Annars är det en väldigt snäll,klok, liten hingst. Det är extra speciellt då han är ett egen uppfödning och mamman till honom är min allra första egna travhäst. Hon har en till äldre avkomma som jag fött upp själv som också är otroligt kapacitetsfull men har haft så förbaskat otur med skador ända från det att han föddes och har väl, i princip, aldrig stått på 4 friska ben än..Han har väl i sitt 4 åriga liv gått 5-6 riktiga snabbjobb och kuskarna har genast undrat om mamman har fler avkommor
. Jag var lite ful och selade ut han i hans första kval i somras fast jag visste att han var lite ofärdig
. Han blev påkörd av en galopperande häst i första sväng och felade bort mycket mark men klarade sig såklart lätt ändå trots att han gick i mål på tre ben och fick startförbud
. Tyvärr visar röntgenplåtarna också att han har förändringar i ledbrosket så jag tror ju inte riktigt att han någonsin kommer att hålla. Jag vill ju bara så gärna att han ska få vara fräsch ett par starter och visa vad han går för men jag har svårt att tro att det blir någon start för honom..
Nu blev det såhär långt igen men jag älskar att skriva om mina älsklingar och kan aldrig sluta i tid
.
Tack för att du hejjar på oss nu i vår då lillskiten blir tre och konkurrenterna ska få se bakpartiet på honom
mvh jesse